عربستان اعلام کرد که از مخالفان اسد حمایت کرده و خواهد کرد

© AP Photo / Hasan Jamaliعربستان اعلام کرد که از مخالفان اسد حمایت کرده و خواهد کرد
عربستان اعلام کرد که از مخالفان اسد حمایت کرده و خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه عربستان سعودی در مصاحبه ای به حمایت علنی و تسلیحاتی کشورش از مخالفان دولت بشار اسد اعتراف کرد و گفت که عربستان در آینده هم به این حمایت ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری "تسنیم"، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در مصاحبه ای با اشاره به اینکه مخالفان اسد همواره پیشنهادات دست یافتنی پیشنهاد داده اند اما دولت اسد همواره آنها را رد کرده و هیچ پیشنهادی روی میز نداشته است، گفت: "در حال حاضر طرح جدیدی وجود دارد که مخالفان سوری آن را مطرح کرده اند و این پیشنهاد در راستای ایجاد یک نظام جدید در سوریه است. این یک طرح برای گذار از وضعیت فعلی در سوریه و اینکه سوریه در آینده باید چطور اداره شود و همه باید در اداره و حکمرانی این کشور دخیل باشند و باید دموکراسی برقرار شود".
الجبیر با اعتراف به کمک تسلیحاتی و کمک های دیگری که در ماه های اخیر از سوی عربستان و متحدانش به حلب فرستاده شد، تاکید کرد: "ما اعلام کرده ایم که از مخالفان میانه روی سوری حمایت می کنیم و در حال حاضر هم به این حمایت ادامه می دهیم زیرا که هنوز راه حل سیاسی در سوریه به وجود نیامده است".
وزیر خارجه عربستان در باره مذاکرات الریاض و مسکو برای حل بحران سوریه گفت که هنوز نمی تواند بگوید که آیا این طرح موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر، و افزود: "من به این طرح خیلی خوشبین نیستم زیرا تعداد زیادی از کشورها در این ماجرا دخیل هستند و بعلاوه روی تمایل رژیم اسد به مذاکره در این خصوص حسابی باز نمی کنم.. اما ما آماده ایم تا پیشنهادات را بررسی کنیم و ببینیم که چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала