تروریست های 400 دلاری عضو جیش الفتح در کنار ارتش ترکیه

© Sputnik / MORAD SAEEDСИРИЯ ЛАТАКИЯ СИРИЙСКАЯ АРМИЯ САР
СИРИЯ ЛАТАКИЯ СИРИЙСКАЯ АРМИЯ САР - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسیاری از اعضای گروه های تروریستی برای جنگیدن در کنار ارتش ترکیه و دریافت 400 دلار، جنوب حلب را رها کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مدت زیادی از خوشحالی تروریست ها برای شکستن محاصره محله های شرقی حلب نگذشته بود که بار دیگر ارتش سوریه و نیروهای مقاومت این محله ها را محاصره کردند.

تهدیدهای عبدالله المحیسنی تروریست سعودی به استفاده از هزاران تروریست انتحاری نیز نتوانست از موفقیت ارتش سوریه و مقاومت جلوگیری کند.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت پس از محاصره تروریست ها در محله های شرقی حلب، پا را فراتر گذاشته و با پیشروی از جنوب حلب در جهت غرب و آزادسازی روستای المشرفه به سوی مناطق دورتری مانند خان طومان در حرکتند.

همان طور که درباره اصرار تروریست ها به شکستن محاصره حلب اما و اگرهایی وجود داشت، درباره شکست آن ها و محاصره دوباره حلب نیز زمزمه هایی وجود دارد.

هنگامی که تروریست ها در اواسط مردادماه تصمیم گرفتند محاصره محله های شرقی حلب را بشکنند، برخی از رسانه ها از درخواست و اصرار برخی از طرف های خارجی برای این کار پرده برداشتند.

برخی از رسانه ها این موضوع را به وجود شماری از افسران بیگانه در میان تروریست های محاصره شده و ضرورت نجات آن ها از سوی تروریست ها اشاره کردند و برخی دیگر مذاکرات رئیسان جمهوری ترکیه و روسیه و نیاز ترکیه به دستاوردی در اصلی ترین میدان خودکشی تروریست ها می دانستند.

هر چند محاصره حلب با تلفات هزار و 300 نفری تروریست ها شکسته شد ولی این خوشحالی چندان طولانی نبود.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت روز یکشنبه در عملیاتی برق آسا توانست بار دیگر تروریست ها را در شرق شهر حلب محاصره کند، ولی این شکست تروریست ها با اما و اگرهایی در میان رسانه ها همراه شد.

پایگاه خبری المحاور به نقل از منابع خود در این باره نوشت: یکی از دلایل شکست تروریست ها و محاصره شدن محله های شرقی حلب توسط ارتش سوریه و مقاومت، روانه شدن تروریست ها به سوی مرزهای ترکیه بود.

وی افزود: ترکیه برای هر تروریستی که در کنار ارتش این کشور بجنگد 400 دلار در نظر گرفته بود و این بار نیز توانست تروریست ها را به آنجا که خود می خواهد، بکشاند.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، اضافه کرد: بیشتر تروریست های عضو جیش الفتح و حرکت نورالدین زنکی، جبهه را رها کرده و برای دریافت 400 دلار از ترکیه به نیروهای ارتش این کشور در شمال سوریه پیوستند.

وی بیان کرد: با این شکست اختلاف های شدید میان تروریست ها درگرفت و بسیاری از آن ها، ائتلاف تروریستی جیش الفتح را به دلیل موافقت نکردن با حضور ارتش آزاد در نبرد به خیانت متهم کردند.

تروریست های حاضر در محله شرقی حلب ابتدا از مسیر جاده کاستیلو در شمال شرق این شهر به بیرون از شهر و به سوی ادلب و مرزهای ترکیه رفت و آمد می کردند، ولی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت آن را در روز 27 تیرماه قطع کردند.

25 گروه تروریستی 17 مردادماه در عملیاتی 6 مرحله ای با نام 'حماسه بزرگ حلب' و با تلفات فراوان توانستند با اشغال برخی مناطق در جنوب حلب، محاصره تروریست های موجود در محله های شرقی این شهر را بشکنند ولی با آتشباری شدید ارتش سوریه و مقاومت موفق نشدند از مسیر باز شده استفاده کنند.

ارتش سوریه روز یکشنبه موفق شد بر منطقه دانشکده های نظامی جنوب حلب مسلط شود.

 

این اقدام ارتش سوریه باعث بسته شدن مسیر ورود و خروج تروریست ها و تدارکات آن ها به محله های شرقی این شهر شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала