اقدامات کنترلی بیشتر بر مراسم حج توسط مقامات سعودی

© REUTERS / Ahmad Masoodاقدامات کنترلی بیشتر بر مراسم حج توسط مقامات سعودی
اقدامات کنترلی بیشتر بر مراسم حج توسط مقامات سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با گذشت یک سال از فاجعه منا مقامات عربستان سعودی ، سعی دارند با مدیریت بهتر جمعیت از تکرار این فاجعه جلوگیری کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: این خبرگزاری با انتشار گزارشی در خصوص مراسم حج امسال اطلاع داد که با گذشت یک سال پس از بدترین فاجعه حج در نسل اخیر، مقامات عربستان با صدور دستبند (شناسنامه الکترونیک) برای هر یک از زائران و قرار دادن دوربین های مدار بسته بیشتر برای کنترل جمعیت، تلاش دارد از تکرار فاجعه سال گذشته منا که در آن صدها نفر از زائران در ازدحام جمعیت جان باختند، جلوگیری کند.

به نوشته رویترز فاجعه سال گذشته منا به روابط تیره عربستان سعودی و ایران به شدت آسیب رساند.

ایران و عربستان در حج امسال به توافق نرسیدند و حج تمتع امسال بدون حضور زائران ایرانی برگزار می شود.

به نوشته رویترز امسال علاوه بر سابقه فاجعه منا ، نگرانی از اقدامات تروریستی احتمالی گروه هایی چون داعش نیز وجود دارد. در اوایل ماه جولای یک تروریست انتحاری با منفجر کردن خود سبب مرگ 4 سرباز سعودی در شهر مدینه شد. مدینه دومین شهر مقدس در عربستان سعودی پس از شهر مکه است.

به نوشته رویترز، امسال برای جلوگیری از تکرار فاجعه ای دیگر قوانین کنترل جمعیت سخت تر اعمال خواهد شد و هزاران کارمند ، پزشک و مامور امنیتی به همین منظور به حال آماده باش در آمده اند.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط مقامات سعودی امسال با تمهیدات تکنولوژیک مطمئن هستند که در صورت ازدحام بیش از حد جمعیت در یک منطقه ، هشدار های به موقع دریافت خواهند کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала