حمایت پنتاگون از تولید جنگنده های F-18 و F-16 در هند

© AP Photo / U.S. Air Force, Shawn Nickelحمایت پنتاگون از تولید جنگنده های F-18 и F-16 در هند
حمایت پنتاگون از تولید جنگنده های F-18 и F-16 در هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه ی Hindustan Times گزارش داد : پنتاگون از پیشنهاد شرکت آمریکایی بویینگ و Lockheed Martin در خصوص تولید جنگنده های اف-18 و اف 16 در هند حمایت کرد.

بر اساس اطلاعات منابع دولتی این روزنامه ، " پیشنهاد برای سازمان دهی گردآوری جنگنده های اف-18 و اف-16 در چهارچوب برنامه های دولتی " در هند انجام بده" ، از جمله ارسال فن آوری و گواهی به وزیر دفاع آمریکا اشتون کارتر و همتای هندی وی مانوهار پاریکار در جریان ملاقات هفته گذشته شان در آمریکا ارائه شد.
از جمله شرکت بویینگ برای گردآوری جنگنده ی دومتری F/A 18 Super Hornet به ارزش تقریبی 100 میلیون دلار ابراز آمادگی کرد و در عین حال Lockheed Martin به گردآوری F16 Super Viper یک متری به ارزش 70 میلیون دلار به همراه ارسال فن آوری و گواهی آن علاقه نشان داد. کارشناسان خاطر نشان می کنند که این پیشنهادات سرمایه گذاری زیادی را برای ساخت خط تولیدی مطالبه می کند که با احتساب قول طرف آمریکایی برای ارسال فن آوری و گواهی نبض قدرتمندی برای توسعه بخش هوایی هند است.
این منبع خاطر نشان می کند که دهلی نو از تصمیم پنتاگون راضی است اما لازم است که در ابتدا دپارتمان تجارت و وزارت امور خارجه آمریکا با تلاش مشترک خود به تصمیم گیری های ویژه ای برای اجازه ارسال گاهی و فن آوری دست یابند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала