ترکیه در جنگ با پ.ک.ک 3 میلیارد دلار خسارت دیده‌ است

© REUTERS / Rodi SaidKurdish People's Protection Units (YPG) fighters carry their weapons while riding on the back of a pick-up truck in Qamishli, Syria, March 11, 2016
Kurdish People's Protection Units (YPG) fighters carry their weapons while riding on the back of a pick-up truck in Qamishli, Syria, March 11, 2016 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر ترکیه در این سخنان اعلام کرد نیروهای امنیتی خطر شورشیان مسلح کرد در مناطق جنوب شرق ترکیه را مهار کرده و همچنان به بازداشت‌ها در این مناطق ادامه می‌دهند.

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که کشورش در جنگ علیه شبه نظامیان کرد سه میلیارد دولار خسارت متحمل شده است.

به گزارش ایسنا، یه نقل از پایگاه خبری البلد، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی تلویزیونی اعلام کرد که ترکیه در جنگ با حزب کارگران کردستان ترکیه(پ. ک.ک) و دیگر گروه‌های شبه نظامی کرد سه میلیون دلار خسارت دیده است.

پ.ک.ک که سازمان ملل و کشورهای غربی به عنوان یک گروه تروریستی از آن یاد می‌کنند و در ترکیه ممنوع الفعالیت است از زمان فروپاشی توافق آتش بس با دولت ترکیه حملاتی ار علیه دولت ر از سر گرفته است.

ییلدیریم گفت که پ.ک.ک با ادامه اقدامات شورشی خود فرصت‌های روند صلح با دولت را به هدر داد.

نخست وزیر ترکیه در این سخنان اعلام کرد نیروهای امنیتی خطر شورشیان مسلح کرد در مناطق جنوب شرق ترکیه را مهار کرده و همچنان به بازداشت‌ها در این مناطق ادامه می‌دهند.

وی گفت: در جنگ با پ.ک.ک ترکیه 10 میلیارد لیره معادل 3.4 میلیارد دلار خسارت دیده است.

ییلدیریم به بازه زمانی که ترکیه  در آن متوجه این خسارت شده اشاره‌ای نکرد اما احتمالا اشاره او به دور جدید درگیری‌هاست که از سال گذشته میلادی و پس از شکست مذاکرات صلح آغاز شد.

 

او همچنین اعلام کرد مقامات شهرک‌ها و شهرهایی که حامی افراد مسلح هستند برکنار خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала