گزارش و تحلیل

تحکیم مرزهای ایران

© AFP 2023 / Iranian Supreme Leader's Websiteآیت الله خامنه ای
آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی نگران تحکیم مرزهای ایران است.

 بحث های داغ  پیرامون  تحویل  سیستم پدافند موشکی « اس-300» به ایران ادامه دارد.

ایالات متحده  مخالف تحویل  سیستم پدافند موشکی  « اس-300»  روسیه به ایران است  ولی اعتراف می کند که   تحویل این سیستم به ایران مغایر  قطعنامه شورای امنیت  سازمان ملل متحد نیست.   به گزارش «تاس»، بن رودس  معاون دستیار رئیس جمهور آمریکا  در امور امنیت  چنین اعلامیه ای صادر کرد.

به گفته وی،  کاخ سفید  نگران  افزایش قدرت بالقوه  تهران  است که هیچگونه ارتباطی با  قانونی بودن تحویلات ندارد.

 موضع ایران در این خصوص محکم و بی تزلزل است. آیت الله علی خامنه ای فرمانده  معظم کل قوا در دیدار با  فرماندهان و مسئولان  قرارگاه پدافند  هوایی خاتم الانبیاء  از اهمیت سیستم  پدافند موشکی  یاد نمود که « باید  در خط  مقدم  جبهه قرار داشته باشد و با هر گونه تهاجم دشمن  مقابله کند.  آیت الله  خامنه ای در خصوص سامانه پدافند موشکی « اس —300»  که از  تأسیسات  هسته ای ایران  دفاع خواهد کرد گفت: سامانه اس300 ابزاری دفاعی است نه تهاجمی، اما آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار نشود.

ما با چنین دشمنی مواجه هستیم که حق دفاع را نیز برای ملت ما قائل نیست و در واقع می‌گوید بدون دفاع بمانید تا هر زمان که خواستیم بتوانیم کشور را مورد تهاجم قرار دهیم.


 احمد وخشیته،  سردبیر سایت تحلیلی  دیدبان روسیه  در این خصوص گفت: دخالت آمریکا  در معامله  دو جانبه  روسیه و ایران بی اساس  و غیر قانونی است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала