حقوق مدیران "شستا" 13 میلیون تومان است/کسی حقوق نجومی نگرفته

© Flickr / Ivar Husevåg Døskelandриалы
риалы - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جلسه علنی امروز پارلمان با متن و حاشیه‌های همراه بود که در این میان میزان حقوق مدیران شستا توسط وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی از تریبون بهارستان اعلام شد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در خصوص انتصاب مدیران بی‌کفایت در شرکتهای شستا و بازنشستگی اظهار کرد: قضاوت درباره این شرکت‌ها باید براساس شاخص صورت بگیرد، شاخص‌هایی که توضیح می‌دهد در این امر موفق بودیم یا خیر.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌ها حفظ استقلال صندوقها کار سالم و مبارزه با فساد است، گفت: شاخص بعدی کارآمدی صندوق‌ها و بهره‌وری مناسب از سرمایه‌های موجود است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سودآوری صندوق‌ها اظهار کرد: درباره این شاخص باید چند اصل را در نظر بگیریم و باید این صندوق‌ها را با بخش خصوصی مشابه مقایسه کنیم. باید شرایط اقتصادی مدنظر قرار بگیرد و ببینیم کدام شاکله کشور آمادگی رونق داشته و صندوقها را با آن ارزیابی کنیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه مهمترین آسیبهای صندوق بازنشستگی عدم استقلال آنها بود، گفت: حفظ این استقلال کار دشواری بود و به عنوان یک شاخص‌برتر می‌گویم که امروز صندوق‌های بازنشستگی حیاط خلوت هیچ کس نیست و من حتی از اختیارات قانونی‌ام در این زمینه صرفنظر کرد.

وی با بیان اینکه ما همه تلاشمان بر این بوده که مدیران ما مدیران لایقی باشند و جزئی‌نگری نکنیم، گفت: هرگاه از اشکالی مطلع شدیم فورا آن مدیر را تعویض کردیم و به مراجع قانونی معرفی کردیم. بنای ما براساس شایسته‌سالاری است و بهترین افراد را از دل سازمان تامین اجتماعی با بالاترین منصب‌های صندوق‌های بازنشستگی رساندیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:ما در این جهت افرادی را به کار گرفتیم که فکر کنند کارگران،کارفرما هستند و تلاش کردیم کار خادم و مخدوم عوض نشود.

ربیعی در بخش دوم پاسخ‌های خود به سؤال نماینده ارومیه با بیان اینکه بنای ما از ابتدا بر حقوقهای نجومی نبوده است و در هیئت مدیره شستا کسی حقوق نجومی نگرفته، گفت: این افراد نسبت به بخش خصوصی چیز خاصی نمی‌گیرند و در بهترین حالت دریافتی آنها 13 میلیون تومان است.

وی درباره پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: من متهم پرونده تحقیق و تفحص شدم و این مسئله در حال پیگیری است اما من نمی‌توانم حکم قضایی بدهم. خود ما در این مسئله متهم شدیم و مطمئن باشید که از حقوق کارگر و بازنشسته عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان افزود: ما هر جا اطلاعی از تخلفات پیدا کردیم، برخورد شد و مشی ما بر این بوده است که با فساد مبارزه کنیم.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала