گزارش و تحلیل

در همسایگی صبر و حوصله مهم است

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyМусульмане на одной из улиц у соборной мечети в Москве перед намазом в день праздника Ураза-байрам
Мусульмане на одной из улиц у соборной мечети в Москве перед намазом в день праздника Ураза-байрам - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آسایش مهاجران و ساکنین یهودی اورشلیم (قدس) شرقی از این به بعد تأمین خواهد بود.

به گزارش پرتال gulfnews.com ، نیروی انتظامی اسرائیل با بهانه ایجاد عدم آسایش برای مهاجران و ساکنین یهودی در اورشلیم شرقی از دعوت روزمره به بر پایی نماز از بلندگوهای چند مسجد، ساختمان و خانه های مسکونی این منطقه، دست به منفصل این بلندگوها زدند.
به صد مسجد دیگر که بلندگوهای شان را هنوز منفصل نکردند دستور داده شده است که صدای آن را کم و طوری تنظیم کند که موج صوتی به سوی مناطق مسکونی فلستینیها جهت داده شود.
اورشلیم شرقی، عمدتاً بخش مسکونی عربهاست و یکی از معضلات اشد مناقشه عرب و اسرائیل می باشد و اقدامات اسرائیل میتواند آتش تقابل را شعله ور کند. در شرایطی که بخش عمده منطقه خاور میانه بطور دائم در حال درگیری مسلحانه قرار دارد، تراشیدن بهانه های جدید در جهت تشدید وضع، سیاست معقولانه نبوده چه برسد به انفصال بلندگوها در اورشلیم شرقی، جایی که از یک سو، حاکمیت اسرائیل بر آن زیر سوئال قرار گرفته و از طرف اکثر اعضای جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشده است و از سوی دیگر به زندگی سنتی کثیر عربهای این بخش شهر دست درازی می کند.
بعضی فعالان فلستین در ضمن نگران آن هستند که اقدامات مقامات اسرائیلی، گام اول در راه منع مطلق نصب بلندگوها که بعداً می توان به این کار شکل تقنینی داد. در صورتی که چنین کار شود، مسلمانان قلستین خواهد توانست دعوت به بر پایی نماز را فقط در درون مسجد ها استماع نمایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала