مذاکرات بین فرانسه، اتحادیه اروپا و امریکا

© AP Photo / Axel SchmidtМитингующий во время акции протеста против Транстихоокеанского партнерства
Митингующий во время акции протеста против Транстихоокеанского партнерства - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت فرانسه خواستار متوقف کردن مذاکرات در خصوص شراکت ترانس آتلانتیک شد.

به گفته منابع خبری، فرانسه قصد دارد در ماه سپتامبر سال جاری از کمیسیون اتحادیه اروپا درخواست کند که مذاکرات اتحادیه اروپا با امریکا برای تشکیل منطقه آزاد تجاری ترانس آتلانتیک بین امریکا و اتحادیه اروپا را متوقف کنند. ماتیاس فکل دبیر تجارت خارجه فرانسه در دولت ضمن صحبت در کانال رادیویی ار ام اس اظهار کرد: «حمایت سیاسی فرانسه از این مذاکرات متوقف می شود. فرانسه خواستار پایان دادن به این مذاکرات است». به گفته ویف طرف فرانسوی در نشست وزرای تجارت خارجه اتحایه اروپا که ماه سپتامبر در براتیسلاو برگزار خواهد شد این موضوع را مطرح می کند. فکل در ادامه گفت: «باید مذاکرات را بدون درنگ متوقف کرد، خیلی روشن، دقیق و نهایی».

دیپلمات فرانسوی ابراز تاسف کرد که در این مذاکرات امریکایی ها نه پیشنهادی دارند و نه چیزی در وسط می گذارند. در حقیقت مذاکره بین دو شریک انجام نمی شود».

دور اول مذاکرات برای تشکیل منطقه تجاری شراکت ترانس آتلانتیک در بخش تجارت و سرمایه گذاری طی ماه جولای 2013 انجام گرفت. طبق برآوردهای اولیه، توافقات باعث شد که امریکا و اتحادیه اروپا بیش از 13 میلیون جای کار جدید بسازند که همین مساله به رشد تجارت بین الملل کمک کرده و حجم صادرات اتحادیه اروپا به امریکا تا 6،6% بالا رفت و واردات از ایالات متحده امریکا تا 12،4% سالانه افزایش یافت.

توافقات همچنین به تشکیل منطقه بزرگ تجاری در دنیا انجامید که در آن 800 میلیون انسان زندگی می کنند. این منطقه آزاد تجاری تقریبا به نیمی از تولید ناخالص داخلی دنیا و یک سوم گردش کالای جهانی کمک کرد. احتمال می رود که مقررات فنی و استانداردهایی برای رقابت در این بازار طراحی شود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала