راز جاودانگی پیرمرد 145 ساله

© Fotolia / OneinchpunchПара пожилых людей
Пара пожилых людей - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیرمرد اندونزیایی با نام "مباه گوتهوMbah Gotho" از جزیره جاوه می گوید که 145 سال است که در کره ی خاکی زندگی میکند. این داده ها توسط مقامات محلی مورد تائید قرار گرفته اند. بر اساس مدارکی که توسط مقامات اندونزی برای وی صادر شده است، مباه در روز 31 دسامبر 1870 چشم به جهان گشوده است.

مباه در طول گذر عمر خود، مرگ 10 برادر و خواهر و 4 زن خود را دیده است. آخرین زن او در سال 1988 چشم از جهان فرو بست. او مدتهاست که منتظر پایان عمر خود است و در این رابطه گفته است:
"می خواهم بمیرم. نوه هایم دیگر مستقل شده اند."
او که به "بازنشته ی با تجربه" نیز صدا می شود گفته است که 24 سال پیش برای پایان عمر خویش آماده بوده و حتی در این رابطه، سنگ قبر نیز سفارش داده بوده است. او وصیت کرده است تا در کنار نزدیکانش به خاک سپرده شود ولی انگار ارابه مرگ هنوز قصد ندارد به سراغ او بیاید.
مباه که تمامی فرزندانش فوت شده اند، اکنون پیش نوه ها و نتیجه هایش زندگی می کند. او مدتهاست که قدرت بینایی خود را از دست داده است و روزهای خود را با گوش دادن به رادیو سپری می کند. به گزارش پرتال نشریه "The Daily Mail" وضعیت جسمانی وی در 3 ماهه ی اخیر تضعیف شده و او به حدی لاغر و شکننده شده است که دیگر نمی تواند به تنهای غذا بخورد.
این پیرمرد اندونزیایی یقین دارد که دقیقا در سال 1870 میلادی به دنیا آمده است. مقامات اندونزی نیز بر اساس تاکید او، برایش کارت شناسایی ملی صادر کرده اند. اگر سن مباه واقعا 145 سال باشد، می توان به جرات گفت که او با اخلاف بالا، مسن تر از رکورد دار قبلی سن یعنی پیرزن 122 ساله فرانسوی "ژانا کلمن" است.
مباه گوتهو در پاسخ به سوال "راز جاودانگی شما چیست؟" گفت:
"پاسخ این سوال بسیار ساده است. صبر و شکیبایی."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала