گزارش و تحلیل

عضو کمیته بین المللی المپیک: برکناری ورزشکاران پارالمپیک روس، تصمیم غلطی بود

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر Meeting Paralympics medalists in Moscow
Meeting Paralympics medalists in Moscow - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در کرملین ملاقات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با برندگان بازیهای المپیک 2016 ریئو صورت گرفته است.

در آستانه مراسم اهدا، شامیل تارپیشِف رئیس فدراسیون تنیس و عضو کمیته بین المللی المپیک در مصاحبه با اسپوتنیک، فضا و جو بازیهای المپیک را این چنین مورد بررسی قرار داده، گفت:


"رفتار اهالی بومی نسبت به ما بسیار دوستانه بود. در موقع ظاهر شدن تیم ملی روسیه در مراسم افتتاحیه سوت زدن شنیده نمیشد. فقط کف زدن و تشویق بود. در مجموع، فضا و جو عمومی نسبت به تیم روسی مثبت بود. کدام اظهارات فردی ورزشکار که چیزی با ذوق وی برابر نباشد، در اکثز مسابقات مشاهده می شود و ارزش توجه ندارد. نقطه عطف، مطلق ورزشی و رقابتی بودن روح بازیهای المپیک بود. ایده بسیار مطلوب، ایجاد باشگاه طرفداران که جای دیدار و ارتباط افراد باشد عملی شده است. در یک کلام، تیم روسی در ریئو واحد و یک پارچه بود. با در نظر داشت لحظات غیر منتظره و خوش دل که از طرف تیم ملی هندبال و واترپول زنان و همچنین کشتی گیران و مشت زنان اهدا شده است،ما جشن بینظیر مشاهده کردیم".


Владимир Путин вручил госнаграды паралимпийцам, завоевавшим золото - اسپوتنیک ایران
پوتین وعده داد بازی های آلترناتیو برای ورزشکاران محروم شده از پارالمپیک ریو برگزار شود
همزمان با موفقیتهای فوق الذکر باید به پیروزی کاترین ماکاروا و هلنا وسنینا، اعضای تیم تنیس زنان در مسابقات دو نفره در المپیک 2016 اشاره کنیم. پیش از المپیک ریئو، روسیه برنده مدال طلا در تنیس تک نفره بودند. در میان زنان به هلنا دِمِنتیوا، برنده مدال طلا شهر پکن در سال 2008 و یوگنی کافلنیکوف که طلا را در بازیهای المپیک سیدنی سال 2000 از آن خود نمود. امروز روسیه مدال طلا در تنیس دو نفره دارد. فقط جای مدال طلاء المپیک در تنیس دو نفره مردان خالی است. انتظار دریافت آن را بکشیم یا نه؟ محاصب سوئال ما را بی جواب نمانده گفت:


"امروز تنیس ما، دوره جوانان طلا ئی را می گذراند. در مسابقات "کلاه کلان" نوجوانان روسی تا 18سالگی عملاً برنده تمام بازیها شدند. در میان ورزشکاران چشم انداز، دوشیزگان کاساتکینا، ژوک و پوتاپوا، از بچه ها، کاچانوف و روبلف سر زبان ها هستند. پس نیمکت تیم ملی المپیک در تنیس خالی نیست. در میان تیمهای جوانان اروپا ما در 12-15 سال اخیر از همه پیش هستیم. پس به آینده تیم تنیس ما خوش بین هستیم".


متأسفانه، خوشحالی ما از عملکرد موفق ورزشکاران روسی در ریئو به خاطر برکناری ورزشکاران پارالمپیک روسی کمرنگ شده است. به نظر آقای تارپیشف، عنصر عمده در اخذ این تصمیم، اخلاقی و معنوی است. 


"از لحاظ عضو کمیته بین المللی المپیک نمی توانم این موضوع را مورد بحث قرار دهم. ولی از نقطه نظر یک فرد عادی، احتمالاً تصمیم غلط گرفته شده است. امروز هم جانب روسی باید بر اشتباه بودن این تصمیم پا فشاری کند. چون که ورزشکاران پارالمپیک ما سزاوار آن نیستند. این شرم آور برای همه ما است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала