پایان آزمایش سالانه دانشمندان روی شبیه سازی سفر به مریخ

© Photo / NASA, ESA, the Hubble Heritage Team (STScI/AURA), J. Bell (ASU), and M. Wolff (Space Science Institute)Фотография планеты Марск, сделанная в орбитальной обсерватории "Хаббл"
Фотография планеты Марск, сделанная в орбитальной обсерватории  Хаббл - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شش دانشمند آزمایش شبیه سازی سفر به کره مریخ را طی یک سال به پایان رساندند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در ایالات متحده امریکا شش دانشمند آزمایش شبیه سازی سفر به کره مریخ را طی یک سال به پایان رساندند.

سیپریئن وِرسو یکی از اعضای این گروه دانشمندان می گوید: «من شخصا تصور می کنم که پرواز به کره مریخ در آینده نه چندان دور امکان پذیر خواهد شد. به نظر من، مشکلات فنی و روانی را می توان به طور کامل از میان برداشت».

این آزمایش در دانشگاه هاوایی با کمک های مالی سازمان ناسا انجام گرفته است. به گفته مسئولین این پروژه در ناسا، محل برگزاری این آزمایشات تحت عنوان « Hawaii Space Exploration Analog and Simulation (HI-SEAS)» قله یک کوه آتشفشانی بود، زیرا در آنجا کمترین نشانه های حیات انسان مشاهده می شوند و در چنین ارتفاعی حتی گیاهان نیز به ندرت می رویند.

دانشمندان فقط با لباس فضایی اجازه خروج از فضای تعبیه شده را داشتند.

این آزمایش دومین تجربه طولانی مدت در تاریخ آزمایشات فضایی بود. طولانی ترین آزمایش در تاریخ 520 شبانه روز به طول کشیده است که سال 2011 توسط مرکز «روس کاسموس» انجام گرفت. سایر آزمایشات مشابه از 8-4 ماه ادامه داشته اند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала