آزادسازی 13 زندانی مخفی زندان های امنیتی اوکراین

© Photo / JuanedcЗдание Службы безопасности Украины
Здание Службы безопасности Украины - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش سازمان عفو بین الملل و سازمان حقوق بین بین الملل، 13 زندانی از زندان های مخفی امنیتی اوکراین آزاد شدند.

به گفته مدافعین حقوق بشر، این افراد بعد از افشای گزارش «شما وجود ندارید» به کمک سازمان های بین المللی از زندان آزاد شدند.

به گفته منابع رسمی، 6 نفر از این افراد روز 25 جولای آزاد شده بودند و 7 نفر دیگر که یک زن هم در میانشان بود روز 2 اوت از زندان خارج شدند. کارکنان زندان امنیتی اوکراین زندانیان را از شهر خارکوف بیرون برده و آنان را در شهر  دروژکوفکا و کراماتورسک در منطقه دانتسک آزاد کردند. در عین حال از این افراد خواسته شده بود که در صورت افشای حقایق به شدت مجازت خواهند شد.

جون دالخیزِن مدیر دپارتمان اروپا و آسیای مرکزی در سازمان عفو بین الملل می گوید: «آزادی 13 نفر زندانی یک نشانه مثبت است، اما این اتفاق یک بار دیگر به ما نشان داد که باید به تخلفات خاتمه داده و تحقیقات جدی برای کشف تخلفات مشابه انجام دهیم و عدالت را حاکم کنیم… ما از کی یف می خواهیم که هرچه سریعتر اقداماتی را برای آزادی زندانیان از زندان های مخفی اتخاذ کند».

در ماه ژوئن ایوان شیمونویچ دستیار دبیر کل سازمان ملل در امور حقوق بشر به روزنامه نگاران توضیح داد که آژانس امنیت اوکراین تعداد زیادی از شورشیان را در دانباس بازداشت کرده و آنها را تحت شکنجه قرار می دهد. در گزارش سازمان ملل همچنین صدها مورد از بازداشت های غیرقانونی و تهدیدهای خشونت آمیز نسبت به زندانیان ذکر شده است. در این سند همچنین به پنج زندان مخفی اشاره شده که توسط مقامات اوکراین ساخته شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала