ترفندهای عربستان سعودی برای شکست برجام

© REUTERS / Leonhard Foegerترفندهای عربستان سعودی برای شکست برجام
ترفندهای عربستان سعودی برای شکست برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری عصر ایران به نقل از منابع موثق دیپلماتیک نوشت : سفارت خانه های عربستان در کشورهای اروپایی موظفند اقدامات اقتصادی سفارت خانه ها و بازرگانان ایرانی را کنترل کرده و در کارشان مانع تراشی کنند.

روش کار سفارت خانه های عربستان سعودی در کشورهای اروپایی به این صورت است که با یک یا چند شرکت محلی که به اطلاعات اتاق های بازرگانی و صنعتی دسترسی دارند قرارداد خرید اطلاعات منعقد می کنند. این شرکت ها باید هرگونه تماس یا قرارداد ایرانی ها با شرکت های اروپایی را به اطلاع سفارت خانه های عربستان برسانند.
سفارت خانه های عربستان بعد از دریافت اطلاعات شرکت ها به سراغ شرکت های اروپایی رفته و با دادن پیشنهاد برای معامله پرسودتر با عربستان ، تهدید شرکت های اروپایی به ممنوعیت معامله با عربستان در صورت همکاری با ایران و همچنین تهدید به لغو قراردادهای موجود با عربستان آنها را از همکاری اقتصادی با ایران منصرف می کنند.
پس از برجام ، شرکت های اروپایی که از هر گونه رابطه ی اقتصادی با ایران منع شده بودند ، آرام آرام به بازار ایران وارد می شوند و این موضوع برای عربستان که برنامه اصلی سیاست منطقه ای اش به انزوا کشیده ایران است ، وضعیت مطلوبی محسوب نمی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала