تولد یک بچه پاندا دیگر در منطقه ی حفاظت شده پانداها در چین

© AP Photo / Joshua Paul3-х месячный детеныш гигантской панды в национальном зоопарке в Куала-Лумпура
3-х месячный детеныш гигантской панды в национальном зоопарке в Куала-Лумпура - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک پاندا بزرگ به نام "سوشان" در پناهگاه و مرکز تحقیقات پانداهای غول‌پیکر"Bifengxia" در شهر "یاان" واقع در استان "سیچوآن" چین، صاحب فرزند شد.

به گزارش خبرگزاری "شین­هوآ" این توله پاندا در صبح روز جمعه به دنیا آمد. با این که این نخستین زایمان سوشان بود، ولی حس غریزی مادرانه در او به شدت دیده می شد به طوریکه فرزند خود را محکم در آغوش گرفته بود. سوشان هنوز به مامورین پناهگاه اجازه نزدیک شدن به توله اش را نمی دهد و به همین خاطر هنوز جنسیت این پاندا کوچک مشخص نشده است.
یکی از کارمندان این مرکز با نام "جان گوسوان" می گوید:
"او با محکم در آغوش گرفتن توله اش، حس غریزه ی مادرانه خود را نشان می داد. در حال حاضر در مرکز بیفزیا "Bifengxia" شش پاندای غول‌پیکرحامله قرار دارند. ما از تمام تلاش خود برای حفظ امنیت و سلامتی پانداهای کوچک و مادرشان استفاده می کنیم."
بر اساس داده های خبرگزاری "شین­هوآ"، آمار پانداهای آزاد در حیات وحش چین تا پایان سال 2015، حدودا 1864 قلاده آمارگیری شده است. سال گذشته در مناطق حفاظت شده و نگهداری از پانداها، 42 توله پاندا متولد شدند که 14 تا از آنها دوقلو به دنیا آمدند.
پاندا غول‌پیکریا خرس بامبو، یک پستاندار است که در حال حاضر از خانواده خرس ها به شمار آمده و محل اصلی رشد و نمو آن، مناطق مرکزی چین است. پاندا غول‌پیکر نوع در حال انقراض به شمار آمده و به شدت تحت حفاظت دولت چین است.
از این گذشته، پاندا نماد این کشور است و جایگاه ویژه ای در دیپلماسی پکن دارد. ارسال این حیوان به سایر کشورها اکنون نوعی سنت دیرینه به حساب می آید که به "دیپلماسی پاندا" معروف است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала