به صدها نامه ارسالی مقامات سوریه به سازمان ملل درباره حملات شیمیایی، توجهی نمی شود

© AFP 2023 / Fabrice CoffriniПостоянный представитель Сирии в ООН Башар аль-Джафари
Постоянный представитель Сирии в ООН Башар аль-Джафари - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل گفت که سوریه صدها نامه با متحوای "اطلاعات و اخبار مربوط به حملات شیمیایی 2013 در نزدیکی دمشق" به شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی مشابه ارسال نموده است ولی این داده ها همواره رد می شوند و به جدیت آنها توجهی نمی شود.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل "بشار جعفری" در مصاحبه ای به بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد:
"ما صدها نامه به شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی مشابه ارسال کرده ایم. کشورهایی که در سازمان ملل صاحت قدرت هستند، همواره یا این داده ها را تکذیب می کنند و یا به آنها برچسب نامعتبری می زنند. این اتفاق ها به این خاطر صورت میگیرند که کسانی که از سلاح های شیمیایی استفاده می کند، در پشت صحنه مورد حمایت همین کشورها هستند."
وی تاکید کرد، مقامات سوریه داده های زیادی هم از طریق سرویس های اطلاعاتی خود و هم از طریق سازمان های مشابه روسی، درباره ی استفاده جنگجویان از سلاح های شیمیایی دریافت کرده اند.
جعفری در ادامه افزود:
"فقدانی در داده ها وجود ندارد، فقدان در اراده سیاسی است. رژیم ترکیه هم همچون رژیم سعودی و قطر، اراده سیاسی از خودش ندارد. متاسفانه بسیاری از دولت ها با این موضوع آمیخته شده اند و در آن نقش دارند. همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده بودم، دولت فرانسه نیز از این قاعده مستثنا نیست."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала