ویزای الکترونی روسیه

© Fotolia / Svetlana67ویزای روسیه
ویزای روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خارجیان می توانند با ویزای الکترونی به روسیه سفر کنند.

ویزای الکترونی برای شهروندان خارجی که می توانند  از طریق  بندر آزاد  ولادی واستوک وارد روسیه شوند  در سال آینده  صادر خواهد شد.  البته در صورتی که نمایندگان دومای کشوری در اجلاس پاییز، اصلاحیه قانون « ورود و خروج به روسیه» را به تصویب برسانند که  از طرف وزارت توسعه خاور دور روسیه تهیه و برای تصویب دولت ارائه شده است. نوع الکترونی ویزا ممکن است این روند را طولانی تر کند.

اصلاحیه قانون « ورود و خروج..» که توسط  وزارت توسعه خاور دور فدراسیون روسیه  تهیه شده است  آخرین  حلقه ضروری  برای اجرای برنامه تسهیل صدور روادید برای شهروندان خارجی است که  مایلند از  بندر آزاد  ولادی واستوک  وارد خاک روسیه بشوند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  در همایش اقتصادی  خاور دور در سپتامبر سال 2015 میلادی  از امکان صدور ویزا  برای شهروندان خارجی در مرز هوایی صحبت کرد. شهروندان خارجی می توانند در مرز ویزای هشت روزه دریافت کنند. وزارت توسعه خاور دور فدراسیون روسیه   درخواست دولت  در خصوص تهیه سند مربوطه را در  فوریه سال 2016 میلادی دریافت کرد.  قرار بود اواسط سال جاری قانون جدید تسهیل صدور ویزا اجرا شود.  در ماه آوریل  طرح قانون مربوطه به بررسی دولت گذاشته شد.

تسهیل صدور ویزا برای گردشگران، تاجران و سرمایه گذاران  کشورهایی در نظر گرفته شده است که از طرف دولت روسیه تعیین خواهند شد.  قانون تسهیل صدور ویزا در مورد افرادی اجرا خواهد شد  که از نظر  سرمایه گذاری برای خاور دور   جذاب هستند.

شهروند خارجی  برای  ورود به روسیه  باید فرم ویزای الکترونی را 4 روز قبل از تاریخ ورود به روسیه در صفحه ویژه سایت  وزارت امور خارجه روسیه پر کند و  فتوکپی الکترونی  صفحات گذرنامه خود حاوی اطلاعات شخصی و  عکس را ارسال کند.  شماره مشخصی در اختیار متقاضی گذاشته خواهد شد تا از دریافت ویزا مطلع شود.

اگر اجازه  ورود به روسیه بشکل  ویزای الکترونی  دریافت شده باشد ، شهروند خارجی می تواند  از طریق نقطه عبور از مرز  واقع در  بندر آزاد  ولادی واستوک وارد  روسیه بشود و گذرنامه خود را به مأمور کنترل گذرنامه بدهد. پس از 8 روز  شهروند خارجی باید کشور روسیه را ترک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала