واکنش ورزشکاران جهان به تصمیم محرومیت تیم روسیه از پارالمپیک ریو: بی عدالتی وحشتناک!

© Sputnik / Iliya PitalevЧемпионка Параолимпийских игр 2012 года Марика Вервурт
Чемпионка Параолимпийских игр 2012 года Марика Вервурт - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اکثر ورزشکاران در سراسر جهان از حکم دادگاه حکمیت ورزشی که تصمیم محرومیت ورزشکاران روس از بازی های پارالمپیک ریو 2016 را تایید کرد، شوکه شده و آن را اقدامی نادرست و غیر انسانی توصیف کردند.

اولگ شپل، رییس کمیته پارالمپیک بلاروس با اشاره به اینکه از این خبر شوکه شده است، گفت: "این یک اقدام غلط است که تاثیر بسیار منفی بر جنبش پارالمپیک خواهد داشت!"
شپل از اینکه از معلولان در دسیسه های سیاسی استفاده می شود، شدیدا انتقاد کرد و گفت: "این روشی نامناسب و نفرت انگیز است".
به گفته رییس کمیته پارالپیک بلاروس، همه اینها یک مانور سیاسی با هدف تفرقثه اندازی و وارد آوردن فشار به روسیه است که به نتیجه ای نخواهد رسید.
وی افزود: "هر قدر هم روسیه را در وضعیت بدتر قرار می دهند، مردم آن بیشتر بهم پیوسته می شوند".
خبر محرومیت ورزشکاران روس از بازی های پارالمپیک در ازبکستان نیز موجب خشم و نارضایتی شده است. این موضوع با بازتاب گسترده دراین کشور روبرو شده و بحث های شدیدی در خانه ها، بازارها و شبکه های اجتماعی بر انگیخته است.
تورسونعلی کوزییف، استاد دانشگاه زبان های جهانی و وزیر سابق امور فرهنگی و ورزشی ازبکستان در گفتگو با خبرنگار "اسپوتنیک" تاکید کرد که این تصمیم به منزله بی عدالتی وحشتناک است، و افزود: "چه قدر وحشتناک است که این تصمیم در حالی صورت گرفته که باید تلاش هایی برای متحد شدن در برابر معضلات و تهدیدات جهانی انجام داد و به مبارزه برای اجرای عدالت در همه عرصه ها شدت بخشید".
یادآور می شود دادگاه حکمیت ورزشی (CAS) دیروز سه شنبه فرجام خواهی کمیته پارالمپیک روسیه از محرومیت ورزشکارانش در بازی های پارالمپیک 2016 را رد کرد و به این ترتیب تمامی ورزشکاران روس بدون استثناء از حضور در پارالمپیک ریو محروم شده اند.
بازی های بارالمپیک 2016 در روزهای 7 تا 18 سپتامبر در شهر ریو دو ژانیرو برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала