چورکین: خطر تروریسم شیمیایی داعش جدی است

© REUTERS / Brendan McDermidRussian ambassador to the United Nations Vitaly Churkin speaks during a news conference at the UN headquarters in New York.
Russian ambassador to the United Nations Vitaly Churkin speaks during a news conference at the UN headquarters in New York. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تاکید بر استفاده مکرر داعش و گروه های دیگر تروریستی از مواد شیمیایی در عملیات جنگی، گفت: خطر تروریسم شیمیایی جدی شده و ابعادی فراملی یافته است که مبارزه با آن باید در قالب یک پیمان جهانی انجام گیرد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اظهار کرد: اطلاعاتی مستند مبنی بر دسترسی تروریست ها به فناوری و تاسیسات لازم برای ساخت تسلیحات شیمیایی وجود دارد.

خبرگزاری اینترفکس امروز به نقل از مقام روسی نوشت: مبارزه با خطرهای پدیده تروریسم شیمیایی و ابعاد دیگر این تسلیحات اهمیت زیادی دارد و قطعنامه 1540 شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از آن کافی نیست.

وی گفت: روسیه همچنان پیشنهاد خود را برای تدوین و امضای کنوانسیون بین المللی مبارزه با تروریسم شیمیایی و بیولوژیکی پیگیری می کند که با توجه به شرایط کنونی اجرای آن اهمیت بیشتری یافته است.

روسیه تاکنون بارها مستندات استفاده گروه های تروریستی ضد سوری از جمله داعش از جنگ افزارهای شیمیایی علیه مردم و نظامیان سوری را اعلام کرده که با سکوت سازمان ملل و گروه کشورهای غربی عربی حامی تروریست ها مواجه شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала