بروجردی: هواپیماهای روسی به جز نوژه در پایگاه های دیگر ایران سوخت گیری نمی کنند

© AP Photo / WarfareWW In this photo taken on Monday, Aug. 15, 2016, a Russian Tu-22M3 bomber stands on the tarmac while another plane lands at an air base near Hamedan, Iran.
In this photo taken on Monday, Aug. 15, 2016, a Russian Tu-22M3 bomber stands on the tarmac while another plane lands at an air base near Hamedan, Iran. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روسیه به جز پایگاه نوژه از هیچ پایگاه هوایی دیگر کشور استفاده نکرده است گفت: انتخاب پایگاه نوژه همدان نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر پرواز به سمت عراق و سوریه بود.

به گزارش ایسنا علاء الدین بروجردی در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در پاسخ پرسشی مبنی بر اینکه آیا پایگاه های دیگری علاوه بر نوژه همدان مثل پایگاه هوایی تبریز در اختیار روس ها قرار دارد، گفت: خیر. انتخاب پایگاه نوژه نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر پرواز به طرف عراق و سوریه بود. این تصمیم مشترک برای مبارزه با تروریسم لحاظ شد چون تروریسم شوم‌ترین پدیده منطقه است و طبیعتا کمک کنندگان به تروریسم همچون اروپا و آمریکا نیز برای از بین رفتن تروریسم متضرر می شوند.
وی هم‌چنین در در مورد استفاده روسیه از حریم هوایی ایران برای مبارزه با تروریسم گفت: ما سالها با روسیه بر اساس منافع ملی‌مان همکاری داریم.
وی با بیان اینکه آمریکا دشمن اصلی ما است گفت:‌ در معادلات منطقه به خصوص در ارتباط با تحولات سوریه با تشویق روس ها یک کار مشترک برای مبارزه با تروریسم انجام دادیم. روسیه و چین به عنوان دو عنصر دائمی شورای امنیت برای اولین بار در تحولات منطقه در کنار جمهوری اسلامی قرار گرفته و از حق وتو استفاده کرده است. آن‌ها کار نظامی انجام داده که به تبع آن جنگنده و هلی کوپتر شان را زدند ولی از محور مقاومت حمایت کردند که سوریه در خط مقدم اش محور مقاومت است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه حمایت از محور مقاومت جز سیاست‌های شناخته شده و اصلی جمهوری اسلامی ایران است گفت:‌کاری که در نوژه صورت گرفت در چارچوب کار مشترک و همکاری چهارجانبه بین ایران، سوریه، روسیه و عراق است که اتاق مشترک عملیاتی ما حدود یک سال است در دمشق و بغداد فعال شده است. طبیعتا در غیر این صورت وضعیت منطقه این گونه نبود.
وی توضیح داد: حمایت های گسترده آمریکا و همپیمانان اروپایی و منطقه‌ای‌اش و صرف میلیاردها پول و هم‌چنین استفاده از ده‌ها هزار تروریسم آموزش دیده از بیش از ۸۰ کشور در منطقه برای ما بحران‌زا بود به همین دلیل مجموع سلسله اقداماتی درابعاد سیاسی، نظامی و اقتصادی صورت می گیرد که قطعا متضمن حفظ منافع ملی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала