مدودف: محرومیت پارالمپیک روسیه بیشرمی است

© Sputnik / Dmitry Astakhovمدودیف: وقوع کودتا نشانه اختلاف های عمیق در ترکیه است
مدودیف: وقوع کودتا نشانه اختلاف های عمیق در ترکیه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه محرومیت کامل ورزشکاران پارالمپیکی روس از حضور در رقابت های ریو 2016 را به دلیل اتهام استفاده گسترده از داروهای نیروزا در کشورخود «بیشرمانه» خواند.

دادگاه داوری ورزش در لوزان سوئیس شامگاه سه شنبه با رد فرجام خواهی روسیه، تصمیم کمیته بین المللی پارالمپیک مبنی بر محرومیت کامل ورزشکاران پارالمپیکی روسی از حضور در رقابت های ریو 2016 را تایید کرد.

مدودف چهارشنبه در این باره اعلام کرد: محرومیت ورزشکارانی که برای حضور در رقابت های پارالمپیک تلاش کرده بودند، اقدامی بیشرمانه است.

بنا به اعلام سایت روسی لنتا رو، وی در یادداشت فیس بوکی خود نوشت: حذف انسان هایی که هر روز مشکلات بسیار زیادی را در زندگی خود حل می کنند، ضربه به کل جامعه معلولان است و فقط اقدامی علیه روسیه به شمار نمی رود.

نخست وزیر روسیه همچنین با بیان اینکه برخی مقام های بلندپایه کمیته بین المللی پارالمپیک به حذف رقیبان قدرتمند از میدان مسابقه ها تمایل دارند، تاکید کرده است که کاروان پارالمپیکی های روسیه همیشه جایگاه برتر را در مسابقات کسب می کرد.

ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه نیز اعلام کرد که محرومیت کامل ورزشکاران پارالمپیکی روسیه تصمیمی سیاسی است.

براساس نتایج تحقیقات وادا که چندی پیش انتشار یافت، روسیه با 148 مورد تایید شده نقض مقررات برای سال 2014 در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با 123 و هند با 96 مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала