اتهام بی اساس سفیر عربستان در عراق مبنی بر اقدام به ترور وی توسط ایران و عراق

© AFP 2023 / STR"دبیر کل" دانه ای چند
دبیر کل دانه ای چند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از اعضای پارلمان عراق با بی‌اساس خواندن ادعاهای سفیر عربستان مبنی بر تلاش برای ترور وی در عراق، گفت که این اظهارات در راستای تخریب نیروهای بسیج مردمی این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، یکی از اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان عراق ادعاهای سفیر عربستان در عراق مبنی بر تلاش جمهوری اسلامی ایران برای ترور وی را تکذیب کرد و آن را بی‌اساس خواند.
وبگاه شبکه خبری «سومریه نیوز» عراق، «عباس البیاتی» نماینده پارلمان عراق سه شنبه (امروز) با بی‌اساس خواندن ادعاهای «ثامر السهبان» اعلام کرد که هیچ شواهدی دال بر تلاش برای ترور وی در عراق وجود ندارد.
روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، شنبه این هفته مدعی شد که با برنامه‌ریزی ایران قرار بوده تا گروه «کتائب خراسان» و «ابوالفضل العباس» خودروی زرهی سفیر سعودی را در مسیر فرودگاه بغداد با گلوله آر پی چی هدف قرار دهند.
«ثامر السبهان» همچنین مدعی شده بود که نهادهای امنیتی را در جریان طرح ترور او از سوی نیروهای وفادار به ایران قرار داده بود اما وزارت کشور می‌گوید چنین چیزی حقیقت ندارد.
اما وزارت کشور عراق اعلام کرد که «ثامر السبهان» سفیر عربستان، به هیچ وجه پیش از این نیروهای امنیتی را در جریان تلاش برای ترور وی، نگذاشته است و هیچ خطری جان او را تهدید نمی‌کند.
عضو کمیته روابط پارلمان عراق در این ارتباط تصریح کرد که این جنجال سازی سهبان و اتهام زنی به ایران و نیروهای عراق با هدف ضربه زدن به نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به الحشد الشعبی بوده است.
وی با انتقاد از این اقدام سفیر عربستان از وی خواست اگر راست می‌گوید اسناد و مدارک خود را به دادگاه عراق تحویل دهد.
ثامر السهبان قبل از آنکه استوارنامه خود را به دولت عراق تحویل دهد، طی اظهاراتی علیه نیروهای بسیج مردمی عراق، آن‌ها را متهم به فرقه گرایی کرد و مدعی شد که ایران به دنبال نابودی جهان اسلام است.
به دنبال این اظهارات، گروه‌های سیاسی و مذهبی عراق از دولت این کشور خواستند اجازه ورود وی را به عراق ندهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала