شورای فدراسیون روسیه: احتمال دخالت آمریکا در موضوع استفاده پایگاه نظامی ایران توسط روسیه وجود دارد

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoبررسی مسئله استفاده از نیروهای مسلح در خارج در شورای فدراسیون روسیه
بررسی مسئله استفاده از نیروهای مسلح در خارج در شورای فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اول رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه "فرانتس کلینتسویچ" اعلام کرد که احتمالا آمریکا در رابطه با موضوع استفاده روسیه از پایگاه نظامی همدان، بر روی ایران فشار آورده است.

سرویس مطبوعاتی کلینتسویچ در این رابطه از زبان وی می نویسد:

"اوضاع در پایگاه نظامی همدان، جایی که جنگنده های روسیه برای وارد ساختن ضربات به مواضع داعش به پرواز درآمده بودند، به شدت تغییر کرده است. همین چند روز پیش در 20 اوت، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران "حسین دهقان" اعلام کرده بود که مسکو می تواند از این پایگاه هر چقدر که صلاح می داند استفاده کند. ولی امروز ایران از اتمام فعالیت روسیه در این پایگاه نظامی خبر می دهد."

این مقام بلند پایه در ادامه افزود:

"ماجرا از چه قرار است؟ شاید هم این موضوع یک سوءتفاهم باشد که به زودی رفع می شود. شاید کسی (طرف سومی) که ایران به دلایلی نمی تواند حرفش را قبول نکند، با پافشاری از ایران خواسته است تا چنین تصمیمی را اتخاذ کند. به نظر من، این طرف سوم تنها می تواند ایالات متحده آمریکا باشد که به طور علنی و آشکارا عدم رضایت خود در رابطه با موضوع استفاده روسیه از پایگاه نظامی ایران را اعلام کرده بود."

به عقیده کلینتسویچ، هیچ دلیل منطقی نمی شود برای موقعیت کنونی پیدا کرد. در طول این 2 روز باید رخدادی جدی صورت گرفته باشد که توانسته است این چنین موضع ایران را تغییر دهد.

وی در این رابطه افزود:

"راستش را بخواهید، موضوع "رفتار غیر حرفه ای مسکو" و انتشار اخبار استفاده از پایگاه ایران توسط روسیه، من را قانع نمی کند. روسیه در این موقعیت، طوری رفتار کرد که می بایستی رفتار می کرد. پوشش این موضوع و پنهان سازی خبر پرواز جنگنده های روسیه از پایگاه های نظامی ایران، عجیب و غیر عادی می بود. و این در حالی است که پنهان سازی چنین اخباری در جهان امروز، غیر ممکن است. ایالات متحده چنان بر روی خاورمیانه متمرکز است که هر قدم را در این منطقه به ثبت می رساند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала