گزارش و تحلیل

ورزشکاران پیروزمند روسیه در ریود ژانیرو

© AP Photo / David Goldmanورزشکاران شنای همزمان روسیه در بازی های المپیک ریو د ژانیرو
ورزشکاران شنای همزمان روسیه در بازی های المپیک ریو د ژانیرو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازی های المپیک بازی هایی خاص و احساساتی هستند.

صد و هفت  ورزشکار روسیه از 280  ورزشکار شرکت کننده در بازی های المپیک ریو د ژانیرو با دریافت مدال به کشور خود برگشتند.

پیداست  دستاوردهای  ورزشکاران روسیه  در بازیهای المپیک  دوباره باعث افزایش  توجه به ورزش در کشور خواهد شد. با وجود آنکه روسیه در مجموع امتیازات  جای چهارم  را  بخود اختصاص داد،  تلاش  ورزشکاران روسیه در  بازی های المپیک ریو د ژانیرو  یک پیروزی بزرگ است. 56 مدال  در 20 نوع ورزش کسب شده است که 19 مدال طلاست.

 یوگنی  تیشنکو  بوکسر  روسیه احساسات خود  از هنرنمایی  قهرمانان  روسیه را با رادیو « سپوتنیک» درمیان گذاشت.

—   من خیلی خوشحالم که ورزشکاران ما پیروز شدند.  احتمالا این احساس به مرور زمان  می گذرد ، زیرا حتی حالا  به این درک رسیدم  که آرزوی  دریافت مدال المپیکی  من به واقعیت مبدل شده است.  این مدال المپیکی در زندگی  به من کمک خواهد کرد  و انگیزه ای برای  دریافت مدال های  بیشتر و فتح قلل جدید خواهد بود.  من افتخار می کنم  که توانستم  به این نتیجه عالی برسم».

یولیا یفیمووا شناگر روسیه  که دو مدال نقره را بدست آورد  در باره برخورد  ناخوشایند  حضار در  استادیوم تعریف کرد و از هواداران روسیه به خاطر حمایت آنها تشکر کرد. شناگر روسیه نیز  در باره بازگشتش به  روسیه تعریف کرد و گفت: من دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشتم و همه این چیزها مرا مثل فولاد آبدیده کرده است.  به عنوان ورزشکار سعی کردم  به حرف هیچ کس گوش نکنم.  فقط نظر دو نفر، مربیان  آمریکایی ام برایم مهم بود.  آنها به من گفتند در این المپیک باید برنده بشوی. متأسفانه نشد مدال طلا را بگیرم. دوره آمادگی سخت سپری شد  ولی مدال نقره هم  گامی بزرگ  بسوی آینده است».

« دوران سختی» که یولیا یفیمووا از آن صحبت کرد  با جنجال دوپینگ در ارتباط  بود که شرکت در بازی های المپیک را تقریبا از تمام  ورزشکاران  روسیه  در وزنه برداری و  دو  و میدانی سلب کرد.  با وجود این، دیگر ورزشکاران روسیه،  اصول المپیکی را در  تمام بازی های المپیک رعایت کردند.

داوید چاکوتادزه  قهرمان المپیک در کشتی آزاد  که در کشتی فینال با ژان بِلِنوک  پیروز شد در این خصوص گفت: بازی های المپیک بازی هایی  خاص و احساساتی هستند.  در صحنه های  ورزشی،  اختلافات سیاسی  مطرح نیست.  این ورزش است  و  ما رقبا به یکدیگر احترام می گذاریم.  قبل از ورود  روی تشک باید دست یکدیگر را بفشاریم و روی  تشک به رقابت  ورزشی بپردازیم».

پیروزی  کشتی گیران روسیه  به یک سنت خوب مبدل شده است.  یکی دیگر از دستاوردهای  ورزشکاران  روسیه در بازی های المپیک روسیه با پیروزی در شنای همزمان شناگران روسیه  مرتبط است که روسیه طی 16 سال همیشه مدال طلا را  برنده شده است.  مدال شمشیر بازان روسیه  نیز  اهمیت زیادی دارد و البته پیروزی  تیم هندبال زنان روسیه که  برای نخستین بار  طی 36 سال  به دریافت مدال انجامید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала