گزارش و تحلیل

بزرگترین آبزیدان جهان

© Sputnik / Valeria Kuzoraبزرگترین آکواریوم جهان در جزیره « روسی» پریموریه
بزرگترین آکواریوم جهان در جزیره « روسی»  پریموریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بزرگترین آکواریوم جهان در روسیه گشایش می یابد.

رقص عروس های دریایی  و شوی هشت پا و تماشای اعماق آبها بر بالای سر  و خیلی چیزهای زیبا و شگفت آور دیگر را می توان در بزرگترین آبزی دان جهان در  روسیه دید که بزودی افتتاح خواهد شد.  فعلا این آکواریم  در رژیم بسته کار می کند.  انتظار می رود بزرگترین آبزیدان جهان  در  ولادی واستوک در جزیره « روسی» اوایل ماه سپتامبر  در روزهای  همایش اقتصادی  شرق ، درهای خود را به روی بازدیدکنندگان بگشاید.

این مرکز علمی  تحت سرپرستی  شعبه  خاور دور  آکادمی علوم  روسیه  گشایش می یابد.

 ولادیمیر پوتین،  رئیس جمهور  روسیه مبتکر  ساخت بزرگترین آبزیدان در ناحیه پریموریه است.  در سال 2004 میلادی  این ایده در  دیدار  ریاست کشور و ولادیمیر کاسیانوف رئیس انستیتوی آبزیان وابسته به آکادمی علوم روسیه  مطرح شد. ساخت آبزیدان  پریموریه در سال 2009 میلادی آغاز شد و تاریخ گشایش آن چند بار  به تعویق افتاد. از اینرو هم اکنون با احتیاط در خصوص تاریخ گشایش آن  پیش بینی می شود.  اما انتظار می رود که آکواریم اوایل ماه سپتامبر افتتاح شود.

 در داخل این مجتمع منحصربفرد، وسایل سرگرمی و  علم و آموزش در همسایگی یکدیگر قرار دارند.

هم اکنون بخشی از  آکواریوم با  آبزیان پر می شوند و دلفیناریوم  که تقریبا نیمی از ساختمان این مجتمع را تشکیل می دهد فعلا در حالت قرنطینه  قرار دارد.  دفتر اداری آکواریوم اطلاع داد که تا تاریخ گشایش آبزیدان، تمام بخش های آن برای پذیرایی از بازدیدکنندگان آماده خواهد بود.

یلنا مولچانوا سخنگوی مطبوعاتی آکواریوم  پریموریه  در این خصوص گفت: « دلفیناریوم- یک مجتمع پیچیده  از شش  استخر است.  مساحت بزرگترین آنها که به شوی دلفین اختصاص دارد 800  متر مربع است. این دلفیناریوم بشکلی طراحی شده است  که تماشاچیان می توانند  هر چه روی آب و  زیر آب رخ می دهد را ببینند».

 تا زمان گشایش آن ، همه چیز آماده خواهد بود و مشکل بتوان طی یک روز از تمام این مجتمع دیدن کرد.  در آکواریوم پریموریه، بیش از 400 نوع  ماهی و  جانوران آبزی  از اقیانوس جهانی  ساکن خواهند شد.  منظور از نوع- دسته ای از 40 پرتوماهی مختلف- است که یک نوع محسوب می شود.

«هم اکنون آزمایش  سیستم تأمین حیات سیستم جریان دارد. ماهی «کوی» — کپور زینتی — در یکی از آکواریوم ها جا گرفته است.  اینها ماهی های « تست» هستند  که برای آماده کردن سیستم  تأمین حیات  در نظر گرفته شده اند. هدف ما، ایجاد شرایط زیست تا حداکثر ممکن نزدیک به شرایط طبیعی است.  بسیاری از آکواریوم ها  نمک دریایی  خریداری می کنند اما آب  آکواریوم ما از خلیج «اوسوری»  از عمق 27 متر تأمین می شود و آزمایشگاه هیدروشیمی  بر ترکیب آن نظارت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала