نیروهای «آسایش» آتش‌بس «حسکه» سوریه را شکستند

© Sputnik / Michael AlaeddinСитуация на юго-западе Алеппо
Ситуация на юго-западе Алеппо - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش سوریه دو روز پس از آغاز تنش، با کردهای «حسکه» به توافق توقف درگیری رسید اما نیروهای «آسایش» تن به این توافق ندادند و آتش‌بس تازه‌به‌دست‌آمده را شکستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بعدظهر یکشنبه (روز گذشته) نیروهای دولتی سوریه با نیروهای کُرد «آسایش»-شاخه نظامی حزب کارگران کردستان- به توافق آتش‌بس در «حسکه» واقع در شرق این کشور دست یافتند.

وبگاه خبری «النشره» امروز دوشنبه گزارش داد که در پی درگیری نیروهای کُرد با ارتش سوریه شب گذشته در مرکز منطقه «غویران» عملا این آتش بس ملغی شد.هرچند توافق حاصل شده بود، اما نیروهای آسایش به این توافق تن نمی دادند تا اینکه سرانجام توافق را بر هم زدند و آتش‌بس را شکستند.

النشره نیز ادامه داد که نیروهای کُرد با حمله به مواضع ارتش سوریه چند مرکز را در شمال غویران و «النشوه» شرقی اشغال کردند. در واقع سرکرده های میدانی کُرد آتش بس را نپذیرفتند و در پی ایجاد تنش هستند و چندین جبهه را علیه نیروهای سوری ایجاد کردند.

نیروهای کُرد همچنین حملاتی را به منطقه «نشوی» واقع در شمال شرق حسکه آغاز کردند؛ منطقه ای که به یک مرکز امنیتی دولتی نزدیک است. درگیری «یگانهای پشتیبانی مردمی کُرد» با ارتش سوریه طی هفته گذشته شدیدترین درگیری میان نیروهای دولتی با افراد مسلح کُرد طی 5 سال گذشته بود.

در واقع نیروهای کُرد با آتش زدن ساختمانهای وابسته به دولت سوریه آتش بس مذکور را نقض کردند و بار دیگر در حسکه هرج و مرج به وجود آوردند. یگانهای کُرد همچنین اعلام کردند که وارد روند آتش بس نشده اند و با بلندگو از نیروهای ارتش سوریه خواستند که سلاحهای خود را تحویل دهند یا اینکه با مرگ مواجه شوند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала