سرقت دوچرخه ای که زندگی حرفه ای محمد علی کلی را رقم زد

© AFP 2023This file photo taken on September 28, 1974 shows former world heavyweight champion Muhammad Ali being welcomed by a cheering crowd in Kinshasa, Zaire, before his world heavyweight championship fight against titleholder US George Foreman on October 30, 1974
This file photo taken on September 28, 1974 shows former world heavyweight champion Muhammad Ali being welcomed by a cheering crowd in Kinshasa, Zaire, before his world heavyweight championship fight against titleholder US George Foreman on October 30, 1974 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشگاه اسپولیدنگ در شهر لوییول در ایالت کنتاکی آمریکا گزارش داد که دوچرخه ی نمادینی که زندگی حرفه ای بوکسور افسانه ای "محمد علی کلی" را رقم زد، به سرقت رفته است.

خبرگزاری تاس، اعلامیه این مرکز آموزشی را منتشر کرد و نوشت:

"نماد یادبود و احترام محمد علی کلی گم شده است. لطفا کمک کنید تا دوچرخه قرمز رنگی که در ایوان دانشگاه آویزان شده بود را پیدا کنیم."

پیش از این در ساختمان مرکز دانشگاهی، یک سالن ورزشی قرار داشت. این سالن ورزشی جایی بود که محمد علی برای نخستین بار دستکش های بوکس را در دست کرد.

مدیر این دانشگاه "توری مردن ماکور" در این رابطه گفت:

"محمد علی هنگامی که 12 سال داشت، دوچرخه ی خود را نزدیگ دروازه های سالن ورزشی پارک کرد ولی وقتی برگشت دید که دوچرخه اش به سرقت رفته است. او پس از برخورد با این واقعه به سالن بازگشت و گفت که از دزد دوچرخه اش انتقام خواهد گرفت. او در این رابطه با یکی از افسران پلیس به نام "جو مارتین" برخورد کرد و این افسر به او گفت که اگر میخوای کسی را مجازات کنی باید بوکس یاد بگیری. بدین ترتیب بود که زندگی حرفه ای محمد علی کلی رقم خورد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала