جریمه 6،6 میلیون دلاری نویسنده آمریکایی کتاب عملیات نابودی اسامه بن لادن

© AFP 2023 / Jewel Samadاوسامه بن لادن رهبر سازمان تروریستی « القاعده»
اوسامه بن لادن  رهبر سازمان تروریستی « القاعده» - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از تکاوران بازنشسته یگان ویژه ایالات متحده، کتابی درباره ی عملیات خنثی سازی و نابودی رهبر گروهک تروریستی القاعده "اسامه بن لادن" در پاکستان نوشت که خودش نیز در این عملیات حضور داشته است.

او به خاطر نقض پیمان عدم افشای اطلاعات محرمانه و اسرار نظامی، باید 6،6 میلیون دلار به عنوان جریمه به مقامات ایالات متحده بپردازد. 

گفته می شود که مبلغ 6،6 میلیون دلار درست معادل مبلغ سودی است که تکاور سابق یگان ویژه آمریکا "مت بیسونتاز فروش کتابش به دست آورده است. 

به گزارش خبرگزاری "تاس"، بیسونت توانست با مقامات آمریکایی سر این موضوع به توافق برسد. مقامات آمریکا در سال 2012 میلادی از وی به خاطر چاپ و انتشار کتابی با نام "روزی که آسان نبود" (No Easy Day) شکایت کرده بودند. نویسنده در این کتاب با نام مستعار "مارک اولن" با شرح جزئیات، ماجرای عملیات نیروهای ویژه آمریکا برای کشتن اسامه بن لادن را بازگو کرده است. 

دولت آمریکا اعلام کرده است که کارمند سابق نیروهای یگان ویژه ایالات متحده پیش از انتشار این کتاب، محتوای آن را برای بررسی وجود اطلاعات محرمانه با هیچیک از مقامات وزارت دفاع و دیگر سازمان های مرتبط، هماهنگ نکرده بوده است.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала