روسیه رسانه های غربی را به سواستفاده از کودکان سوری در تبلیغات سیاسی متهم کرد

© Sputnik / Alexander Vilfوزارت دفاع روسیه ادعای ترکیه در باره نقض حریم هوایی این کشور را "تبلیغات بی اساس" نامید
وزارت دفاع روسیه ادعای ترکیه در باره نقض حریم هوایی این کشور را تبلیغات بی اساس نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه "ایگور کناشنکوف" اخبار حمله هوایی جنگنده های روسی به منطقه مسکونی شهر حلب در تاریخ 17 اوت را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری "اینترفاکس" او همچنین سو استفاده رسانه های غربی و ایجاد تراژدی علیه روسیه در ارتباط با کودکانی که در شهرستان حلب بمباران شدند را جرمی وقیحانه خواند.

وی افزود:

"وضعیت اسفناک و غیر منتظره ای که برای کودکان سوری توسط تروریست ها مناطق شرقی حلب رخ داده است، بدون شک یک فاجعه است. وانگهی استفاده شرم آور و وقیحانه ی مطبوعات و رسانه های غربی از این تراژدی در تبلیغات سیاسی ضد روسی، را جز یک حرکت غیر اخلاقی چیز دیگری نمی شود نامید."

رسانه های غربی پیش از این، عکس کودک پنج ساله سوری با نام "عمران دقنیش" را منتشر کردند که پس بمباران منطقه "القاطرجی" شهر حلب، زنده مانده بود. این کودک توسط پزشکان نیروی امداد از زیر آوار ساختمان تخریب شده ای بیرون کشیده شد. عکاس خبرگزاری تلگراف "رافائل سانجس" عکس این کودک را در حالی گرفت که او با صورت خونی و خاکی، ساکت در خودروی اورژانس نشسته بود. این عکاس، تصویر کودک سوری را در روز 17 اوت در صفحه ی توئیتر خود منتشر کرد. برخی از کاربران پیشنهاد دادند تا این عکس به عنوان سمبل جنگ در سوریه به ثبت برسد.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала