چاووش اوغلو: غربی ها به دلیل صداقت و نافرمانی پوتین و اردوغان، از آنها انتقاد می کنند

© Sputnik / Fuad SafarovTürkiye Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu
Türkiye Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد این تا اندازه زیادی از برکت پوتین و اردوغان است که روسیه و ترکیه سیاستی مستقلانه را دنبال می کنند.

چاووش اوغلو در مصاحبه ای با خبرگزاری "اسپوتنیک" اظهار داشت: "ایستادگی اردوغان و فراخوان تلویزیونی وی خطاب به مردم ترکیه در روزهای کودتا باعث شد که مردم برای مقابله با امر کودتاگری به خیابان ها، میدان ها و فرادگاه ها در سراسر کشور بیایند. آنها طی مدت حدود یک ماه به حضور خود در خیابان ها و میدان ها ادامه می دادند. اما به طوری که سفیر سابق آمریکا در آنکارا گفت، عده زیادی وجود دارند که به دلیل صداقت و راست گویی اردوغان و از اینکه وی رک و راست در خصوص اشتباهات دیگران تذکر می دهد، ناراضی هستند. آنها (شرکای غربی) امیدوارند که ترکیه مثل سابق ساکت باشد و بی چون و چرا وهمه رهنمود ها را اجرا کند".
وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: "در واقعیت بسیاری کشورهای غربی و شخصیت های سیاسی در آنها به این علت احساسات خضمانه ای نسبت به ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دارند که وی در باره غلط ها و اشتباهات آنها راست می گوید!"
چاووش اوغلو در ادامه سخنان خود گفت: "آنها (غربی ها) روسیه و ترکیه را کشورهای درجه دو می دانند و حق ما برای انتقاد از آنها —کشورهای درجه یک را نمی پذیرند و از این انتقاد خشمگین می شوند. لذا هنگامی که آنها با صداقت و راست گویی و ایستادگی اردوغان و پوتین مواجه می شوند، احساس نارضایتی و نگرانی می کنند".
وی افزود: "آنها باید بفهمند که تا زمانی خودشان اقدام به تغییر رفتار خود نکنند، احساس این ناراحتی و نگرانی را خواهند داشت! غرب سرانجام باید به این موضوع پی ببرد و این موضوع را بپذیرد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала