لاریجانی: روسیه در ایران پایگاه نظامی ندارد

© AFP 2023 / Atta KenareПредседатель иранского парламента Али Лариджани
Председатель иранского парламента Али Лариджани - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه با روسیه در موضوع منطقه همکاری داریم گفت: ایران به هیچ وجه هیچ پایگاه نظامی نه به روسیه و نه به هیچ کشوری داده است لذا استقرار پایگاه نظامی برای روسیه را تکذیب می‌کنیم.

به گزارش ایسنا علی لاریجانی در تذکر فلاحت پیشه در مورد حضور جنگنده‌های روسیه در پایگاه هوایی شهید نوژه همدان گفت: اخطار شما ناظر به اصل 146 قانون اساسی است که طبق آن‌ استقرار هرگونه پایگاه نظامی خارجی در کشور ممنوع است که بر این اساس پایگاهی در اختیار هیچ کسی قرار ندادیم.

وی ادامه داد: اینکه ما با روسیه به عنوان متحد در مسائل منطقه به خصوص در سوریه همکاری داریم به معنای این نیست که پایگاهی به روسیه از نظر نظامی دادیم لذا اگر کسی این موضوع را در رسانه های مطرح کرده تکذیب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما با روسیه همکاری داریم و آن‌ را به صورت علنی مطرح کرده ایم گفت: این همکاری به خاطر بحران تروریستی است که برخی کشور های مخرب منطقه و آمریکایی‌ها راه انداخته‌اند، می باشد. آن‌ها شرایطی را در منطقه ایجاد کرده اند که فکر می‌کنیم در این وضعیت روسیه تلقی درستی از منطقه پیدا کرد و در یک سال اخیر همکاری‌اش را با ما در زمینه حل بحران تروریسیتی در منطقه آغاز کرد.

لاریجانی با بیان اینکه همکاری ایران و روسیه در مسئله سوریه نزدیک است گفت: فکر می‌کنیم بعد از این مدت روشن شد که نظرات ایران از ابتدا در مورد سوریه درست بود به طوری که مقاومت می‌کرد که بحران آفرینی‌ها در سوریه باعث جرقه زدن آتش در کل منطقه می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала