به عقیده اسنودن هکرهای روسی در ورای حمله به سایت آژانس امنیت ملی آمریکا قرار دارند

© SputnikEdward Snowden
Edward Snowden - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ادوارد اسنودن، کارمند سابق سرویس های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد ممکن است هکرهای روسی در ورای حمله به سایت آژانس امنیت ملی آمریکا قرار داشته باشند. این مطلب در صفحه رسمی اسنودن در توییتر اعلام شده است.

پیشتر گزارش داده شده بود که سایت آژانس امنیت ملی آمریکا پس از حمله هکرها تقریبا 24 ساعت کار نمی کرد. این سایت سه شنبه شب کار خود را از سرگرفت. رسانه ها خاطرنشان می سازند متوقف شدن کار سایت آژانس امنیت ملی آمریکا چند ساعت پس از آن رخ داد که گروه مرموز Shadow Brokers ، سرقت ابزار سایبری گروه Equation Group را اعلام کرد که احتمالا با آژانس امنیت ملی آمریکا ارتباط دارد. بخشی از اطلاعات سرقت شده توسط Shadow Brokers در اینترنت منتشر شده است.
اسنودن نوشت:"شواهد غیر مستقیم و عقل سلیم حاکی از آن هستند که مسئولیت این کار بر دوش روسیه است".
به گفته وی هکرها کار غیر استانداردی را انجام داده و نشان دادند که وسایل و نرم افزار های مورد استفاده کارکنان آژانس امنیت ملی آمریکا برای هک کردن رایانه ها را به دست آورده اند. این را می توان نشانه ان دانست که هکرها آماده اثبات دست داشتن آمریکا در تعدادی از حملات سایبری هستند. پیامد های چنین بیاناتی بویژه هنگامی معلوم خواهد شد که دست داشتن واشینگتن در حملات سایبری به متحدانش کشف شود.
اسنودن معتقد است هکرها بیشتر در راستای اهداف دیپلماتیک عمل کرده اند تا برای کسب اطلاعات و شاید حمله آنها در رابطه با جنجال بپا شده به خاطر افشای مکاتبات الکترونیکی خزب دموکرات امریکا باشد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала