شرکت اپل هنوز به ایران اجازه داشتن نمایندگی را نداده است

© REUTERS / Dado Ruvic/Illustration3D логотип компании Apple
3D логотип компании Apple - اسپوتنیک ایران
اشتراک
9 شرکت ایرانی واردکننده گوشی های همراه، متقاضی دریافت مجوز از اتحادیه دستگاه های مخابراتی هستند.

این 9 شرکت، متقاضی اخذ مجوز واردات و ارائه خدمات پس از فروش شدند که از این میان ایران با 7 شرکت موافقت صورت گرفته و مجوزهای مربوطه داده شده است.
خبرگزاری فارس با اعلام این خبر در ادامه نوشت که علی رغم احراز هویت این شرکت ها در ایران و موافقت اخذ مجوز، شرکت اپل به کشور ایران اجازه داشتن نمایندگی رسمی و مستقل را نداده است و آنها تنها به صورت غیرمستقیم اجازه واردات گوشی های شرکت اپل را دارند.
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی "غلامحسین کریمی" در این رابطه به خبرنگار فارس گفت که شرکت‌ها برای دریافت نمایندگی باید قرارداد خود را با شرکت مادر به ثبت رسانده و آن را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه دهند. این در حالیست که هیچ شرکتی، هنوز به عنوان نماینده رسمی شرکت اپل در ایران ایجاد نشده است.
در مواردی که شرکت مادر، تمایلی به ایجاد نمایندگی رسمی در کشوری نداشته باشد، برخی از نمایندگی‌ها می‌توانند با مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، خدمات پس از فروش این گوشی را انجام دهند. بر همین اساس برای ساماندهی واردات کالاهایی که در ایران نمایندگی ندارند، به ‌شرط داشتن نمایندگی خدمات پس از فروش و مشروط به تأیید سازمان حمایت، امکان ثبت سفارش فراهم شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала