گزارش و تحلیل

یک سیاست شناس: آمریکا تحریم روسیه را به طور نمادین سست کرده است

© Sputnik / Vitaliy TimkivУборка пшеницы на Юге России
Уборка пшеницы на Юге России - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه روسی کامرسانت با استناد به نشریه رسمی «فدرال رجیستر» نوشت: ایالات متحده به صورت غیر مترقبه عوارض گمرکی برای ورود شوره آمونیاکی و کربامید روسیه را لغو کرد.

ولی این اقدام شامل فقط «اورال خیم» است. دیگر تولید کنندگان با واشنگتن مصالحه کرده و مجبور اند هر سال نبود دامپینگ را به وزارت بازگانی آمریکا ثابت کنند. عوارض برای شرکت های «آکرون» و «یورو خیم» از سال 2014 لغو شده است.

به عقیده کارشناسان باز شدن این بازار به فروشندگان روسیه امکان خواهد داد که جا های فروش کود معدنی خود را متنوع کنند. ولی بزودی بخاطر راه اندازی واحد های جدید در ایالات متحده ممکن است مازاد تولید این ماده بوجود آید

به عقیده سرگئی سوداکوف کارشناس در امور آمریکا لغو عوارض ضد دامپینگ یک اقدام موقت است. وی در مصاحبه با اسپوتنیک گفت:

«گمان می‌کنم که این یک اقدام موقت است. باید دانست که گروه‌های آمریکایی لابی هیچ گاه کاری به نفع دیگران انجام نمی‌دهند و فقط به سود آمریکایی ها عمل می کنند. چیزی که ما شاهد هستیم علامت دقیق گروه‌های لابی آمریکایی برای حمایت از برخی رشته‌های صنایع شیمیایی است، از آن‌هایی که به ماده خام روسی احتیاج دارند. به نظرم این عوارض حمایتی بیش از دو سال طول نخواهند کشید. این لغو تمام‌عیار تحریمات نیست. آمریکا به نفع خود گام بر می دارد. ولی برای ما باز هم یک علامت خوب است و نشانه آن است که لابی آمریکا نه سود تولید کنندگان هندی بلکه به نفه تولید کنندگان روسی کار می کند».

این امر همچنین با کارزار انتخاباتی آمریکا مربوط است. سوداکوف در این خصوص چنین اظهار کرد:

«تا اندازه‌ای این یک اقدام نمایشی هم می باشد. کامپین انتخاباتی آمریکا دارد به سوی پایان خود حرکت می‌کند و هیلاری کلینتون نامزد ریاست جمهوری از طرف دمکرات ها است. به این خاطر بسیاری دمکرات ها محبورند از لابی خواهش کنند که به سوی تحکیم مناسبات با بازرگانان روسی حرکت کند. منظور نه گام های سیاسی بلکه گام های مخصوصاً بازرگانی است. لابی هایی که این قانون را پذیرفتند آن‌هایی بودند که برای پیروزی هیلاری کلینتون و جزب دمکرات عمل می کنند».

این کارشناس معتقد است که سود تولید کنند گان روسی در این دوره چشمگیر خواهد بود. سوداکوف گفت:

«فکر می‌کنم که این درآمد های خوبی خواهد بود. هر چند که قرارداد ها محرمانه هستند ولی گمان می‌کنم که مقدار خرید ها هنگفت باشد و اگر نه گروه‌های لابی وارد این بازی نمی شدند. اگر ارزش قرارداد ها چند ده میلیون دلار باشد این قضیه برای لابی جالب نیست».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала