پیروان "گولن" در سال 2012 نیز قصد جان اردوغان را کرده بودند

© AP Photo / Selahattin Sevi, FileIn this Sept. 24, 2013 file photo, Turkish Islamic preacher Fethullah Gulen is pictured at his residence in Saylorsburg, Pa.
In this Sept. 24, 2013 file photo, Turkish Islamic preacher Fethullah Gulen is pictured at his residence in Saylorsburg, Pa. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش روزنامه "Yeni Safak" ، حامیان واعظ فتح الله گولن که توسط آنکارا به براندازی حکومت ترکیه و کودتای نظامی در این کشور محکوم شده است، در سال 2012 نیز قصد داشتند طی یک عمل جراحی، رئیس جمهور ترکیه "رجب طیب اردوغان" را از پای درآورند.

این روزنامه اخبار مربوطه را با استناد از "حسین ساریچیچیکا" که در پروسه ی تحقیق و رسیدگی به پرونده بزرگترین رسوایی مالی سال 2013 ترکیه حضور داشته و بیش از 200 مدرک محرمانه را تسلیم دادستانی این کشور نموده است، به چاپ رسانده است.

او در این رابطه همچنین گفت که مکالمه بین دو تن از طرفدار گولن را شنیده است که درباره ی تلاش ناموفقشان برای کشتن اردوغان صحبت می کردند.

این روزنامه به نقل از صحبت های ساریچیچیکا در ادامه نوشت:

"در همین حال متوجه شدم که چگونه یکی از پیروان گولن با نام "نجدت ایسل" در یک باغ بر سر یکی از مامورین عالی رتبه پلیس فریاد زده و با حمله به طرفه او میگفت: از کجا فهمید؟ چطور بر سر عمل حاضر نشد؟ توروخدا بگو چه کسی به او هشدار داده بود؟ چطور توانست از مرگ حتمی نجات پیدا کند؟"

به گفته ی او، رجب اردوغان در آخرین لحظات، از انجام عمل جراحی منصرف شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала