یکی از روشهای درمانی طب سنتی ایرانی دوپینگ قانونی در غرب است

© Sputnik / Alexandr Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر Олимпиада 2016. Плавание. Пятый день
Олимпиада 2016. Плавание. Пятый день - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قدمت یک روش در طب سنتی، پیشینه‌ای تاریخی دارد. برخی می‌گویند قدمت آن به ۳ هزار سال قبل هم می‌رسد اما در یک کتاب طب سنتی مصری متعلق به ۲۵۰۰ سال قبل، بادکش را به عنوان روش‌های قدیمی درمان معرفی کرده‌است

به گزازش عصر ایران، علائمی روی بدن برخی ورزشکاران المپیک ریو از جمله مایکل فلیپس، قهرمان شنا جهان با ۲۱ مدال طلا، خبرساز شده‌است. این علائم که شبیه دایره‌هایی سرخ رنگ، به طور نامنظم روی سطح بدن ورزشکاران دیده می‌شود، چیزی نیست جز، نوعی طب سنتی که به آن بادکش می‌گویند.
قدمت یک روش در طب سنتی، پیشینه‌ای تاریخی دارد. برخی می‌گویند قدمت آن به ۳ هزار سال قبل هم می‌رسد اما در یک کتاب طب سنتی مصری متعلق به ۲۵۰۰ سال قبل، بادکش را به عنوان روش‌های قدیمی درمان معرفی کرده‌است.
اما این‌که چرا قهرمانان بزرگ المپیک از این روش درمانی استفاده کرده‌اند حکایت دیگری‌است. آن‌ها از ترس تست دوپینگ، حتی مسکن هم مصرف نمی‌کنند اما چون باید دردها و کوفتگی‌هایشان را تسکین دهند به سمت روش‌های طب سنتی که از طرف المپیک منعی ندارد استفاده می‌کنند. جالب است که در میان روش‌های مختلف، آن‌ها بادکش را انتخاب کرده‌اند که بیشتر در ایران، مصر و چین استفاده می‌شده‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала