گزارش و تحلیل

دفتر خاطرات هاینریش هیمللر

© AP Photo / Frank Augsteinدفتر خاطرات هاینریش هیمللر
دفتر خاطرات هاینریش هیمللر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دفتر حاوی جزئیات شوکه کننده روزهای زندگی مقام عالیرتبه نازی است.

روزنامه آلمانی « بیلد» انتشار  بخش هایی از  دفتر خاطرات هاینریش هیمللر  از رایش سوم  آلمان  را آغاز کرده است  که در سال 2013 میلادی در روسیه پیدا شد.

در آرشیو وزارت دفاع  روسیه  در  شهر « پادولسک»  حومه مسکو  که این دفتر خاطرات پیدا شد، گفته شد  که در این دفتر خاطرات، «هر دقیقه  روزهای زندگی  هیمللر» در  سال های جنگ جهانی دوم  را می توان پیگیری کرد.  یکی از کارمندان آرشیو وزارت دفاع روسیه در این خصوص گفت: « این دفتر را  نمی توان فقط دفتر خاطرات نامید.  دفتر خاطرات  معمولا حاوی  یادداشت های شخصی است.  در این دفتر چنین چیزی وجود ندارد.  در واقع ما با برنامه روزانه  کار هیمللر آشنا می شویم.  در این دفتر  برنامه روزانه هیمللر بطور دقیق قید شده است.  یادداشت ها  در نیمه روز  شروع و در ساعت 12  شب و یا یک نیمه شب و  یا 3 صبح به پایان می رسد.  در این  سند،  دیدارها، اسامی کسانی که وی با آنها ملاقات کرده  و  سفرها به شهرهای  مختلف  و اردوگاه های کار اجباری  و سفر به محل اقامت هیتلر  قید شده است».

 دفتر خاطرات  سال های 1938، 1943 و 1944 را دربرمی گیرد.  مدتها بود در جستجوی این دفتر خاطرات بودند که شامل  برنامه روزانه هیمللر است که توسط آجودان  وی تایپ شده بود.  این دفتر حاوی  جزئیات شوکه کننده  روزهای زندگی  مقام عالیرتبه نازی است.

 در دفتر خاطرات هیمللر از علاقه  افسر رایش اس اس به رفتن به کازینو مجاور  اردوگاه  « بوخِنوالد»  و « صرف ناهار با رفقا»  در « داخائو»  تعریف می شود. محققان از دفتر خاطرات هیمللر  فهمیدند که به دستور وی سگ ها طوری آموزش دیده بودند  که هر آدمی به غیر از نگهبانان را می توانستد  « تکه پاره کنند».

در دفتر خاطرات نوشته شده است که هیمللر در روز 3 ژانویه سال 1943  پس از  ماساژ صبح،  و صرف صبحانه  با افسر اس اس  و  یکسری دیدارها  دستور تیرباران 10 لهستانی  و انتقال اعضای خانواده های  آنها به اردوگاه  صادر کرد و بعد رفت خوابید.

 روز 10 فوریه  سال 1944 میلادی  وقتی نیروهای شوروی  با شدت تمام پیشروی می کردند ، هیمللر قبل از خواب فیلم آلمانی  « تایتانیک» را تماشا می کرد.

قرار است دفتر خاطرات بطور کامل و با تفاسیر مورخان  در سال 2017 در آلمان منتشر شود.

هاینریش هیمللر  یکی از  سیاستمداران با نفوذ  رایش سوم   و یکی از نزدیکان  آدولف هیتلر بود.  او رئیس « اس اس»  بود و  رهبری  ساخت اردوگاه ها را به عهده داشت.  در ماه مه سال 1945 میلادی  در تلاش برای  فرار از آلمان  توسط  نیروهای  ضد هیتلری بازداشت شد که بعد خودکشی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала