کارت های هویت الکترونی

© Sputnik / Taras Litvinenkoنظامیان روسیه
نظامیان روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طراحی پلاک های الکترونی از سوی فرماندهی ارتش اسرائیل فاش شد.

وزارت دفاع روسیه کارت های  الکترونی شخصی(  personal e-cards ) در بین نظامیان رواج می دهد. آلکسی بوچاروف مدیر عامل  شرکت سهامی  « NPO-Angstrem»  در مصاحبه با روزنامه روسی « ایزوستیا»  گفت که شرکت فوق الذکر،  651 هزار از این نوع کارت ها را  آماده کرده است  و 89 هزار از آنها برای پرسونل نیروهای مسلح،  دوره آزمایشی را سپری می کنند.  با ظاهر شدن  کارت های الکترونی در وزارتخانه،  امیدوارند  کارهای  مختص کادرها و امور مالی  بهبود یابد  و  اقدامات امنیتی  در خصوص کار با اسناد ، تسلیحات  و دسترسی به  تأسیاست  محرمانه  تشدید شود.  در شرکت مذکور گفته شد که این روند را می توان سرآغاز  تست « پاسپورت های الکترونی»  نامید  که در آینده  می توان در مورد تمام شهروندان روسیه  پیاده کرد.

به گفته آلکسی بوچاروف،  « کارت الکترونی»  امکان حفظ  مشخصات  شخصی، رمز الکترونی  دسترسی به اطلاعات ، امضای الکترونی  و اطلاعات بیومتریک شخص را فراهم می سازد.  این کارت در  کمیساریای نظامی  صادر خواهد شد و  در بخش های مختلف  ارتش، موسسات پزشکی  آموزشی  مورد استفاده قرار خواهد گرفت. از جمله  کارهای  مفید اساسی که با کمک این کارت می توان انجام داد  — ایجاد سیستم  کنترل دسترسی  به  تأسیسات،  گزارش  تغذیه، سطح پیشرفت محصلان و دانشجویان و دسترسی به  محیط واحد اطلاعاتی است.

زیرساخت این پروژه کل کشور را پوشش می دهد.  در اولین مرحله، در سال 2016،  تقریبا 500 واحد شامل حال این پروژه خواهد شد.  طی سال های 2019-2017،  چند هزار  موسسه و تأسیسات و نهادهای دیگر جزئی از این پروژه خواهند شد.

ویکتور موراخوفسکی، سردبیر مجله « زرادخانه میهنی»  در مصاحبه با « ایزوستیا» اعلام کرد که ظاهر شدن  کارت های الکترونی شخصی  نظامیان،  گواه  گذار به  سطح جدید  فناوری  کار با  اطلاعات شخصی خواهد بود.

موراخوفسکی در توضیح گفت: « وجود کارت هویت  و یا پلاک فلزی  که نظامیان به گردن می اندازند فقط یک هدف را در نظر می گیرد- شناسایی  هویت نظامی.  اما در صورت پیاده سازی سیستم اتوماتیک  هدایت  نیروها  با شروع از سطح مرکز  اداره  دفاع  تا سطح تاکتیکی ، یکسری  مسائل  پیچیده صدور مجوز دسترسی به حقوق  نظامیان جهت اتخاذ  تصمیمات و صدور فرمان  در عملیات جنگی در شرایط جنگ شبکه ای در زمانی بروز خواهد کرد که تمام سیستم های اداره  ارتش  وابسته به  سیستم دیجیتال  ارسال سیگنال ها باشد».

وزارت دفاع روسیه در صورت پیاده سازی  سیستم کارت های الکترونی، وارد فهرست  کشورهایی خواهد شد که ارتش آنها  از بیشترین فناوری در جهان استفاده می کنند.  چندی پیش اطلاعات  مربوط به  طراحی پلاک های الکترونی  از سوی فرماندهی ارتش اسرائیل فاش شد.  در ارتش آمریکا سیستم  کارت های الکترونی  پیاده شده است و RAPIDS نام دارد.  این سیستم حافظ  پایگاه داده های اطلاعاتی در باره نظامیان است.

ایلیا کاروبوف  مدیر عامل شرکت « INPAS» —  تحویل دهنده روسی  تجهیزات برای بانک ها و « بخش خرده فروشی»  در این خصوص گفت: « هم اکنون دست کم دو  شرکت روسی  برای  تولید  میکروچیپ های  داخلی ابراز آمادگی  کردند.  شرکت های « آنگسترم» و «  میکرون» که شرکت های صد در صد روسی  هستند که چیپ های کارت های  ملی پرداخت سیستم » میر» را  تولید می کنند.  اطمینان دارم که در خصوص  کارت — پلاک های شخصی نظامیان  نیز مسأله ای بروز نخواهد کرد.  آنها بطور کامل بر اساس  فناوری  داخلی، میکروپروسس ها و سافت ها   تولید خواهند شد  که ضامن  سطح ضروری  امنیت اطلاعاتی خواهد بود که در آنها حفظ می شود.  باتوجه به سفارش بزرگ وزارت دفاع   جهت ساخت این نوع کارت ها ، باید گفت مسائل مربوط به  چیپ ها  رفع شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала