خودروی سفارشی رولزرویس

© Flickr / Abdullah AlBarganRolls-Royce Phantom
Rolls-Royce Phantom - اسپوتنیک ایران
اشتراک
80 درصد از پنل‌های بدنه این خودرو منحصربه‌ فرد هستند و در این نمونه خاص نیز رنگ آبی خوش‌رنگ بدنه به تکامل زیبایی خودرو افزوده است.

تمام مدل‌های "رولزرویس" خودروهای ویژه‌ای محسوب می‌شوند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. اما این خودروساز درخششی  را در ساخت برنامه‌ها و خودروهای سفارشی و قراردادی از خود نشان داده است.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "کارانددرایور"، مدل "داون" Dawn رولزرویس مانند دیگر همتایان خود یک خودروی بسیار خوب و سفارشی است که قدرت و توانمندی‌های این گروه خودروسازی را برای چنین قراردادهایی مشخص می سازد. رولزرویس از این خودرو به عنوان تنها خودروی مدرن دراپ‌-تاپ فوق لوکس چهار صندلی نام برده است.

شکل و شمایل این خودرو تا حدودی یادآور مدل‌های گوست و ریث رولزرویس است. با این وجود 80 درصد از پنل‌های بدنه این خودرو منحصربه‌فرد و نمونه هستند و در این نمونه خاص رنگ آبی خوش‌رنگ بدنه نیز به تکامل زیبایی خودرو افزوده است.

شیشه جلو ارتفاع کمتری دارد و چفت شدن سقف هنگام بسته شدن با لبه‌ها و کناره‌های آن به‌گونه‌ای است که نمای سیال و بسیار یکدستی به خودرو می‌دهد. داون با سقف باز هم واقعاً چشم‌نواز است و تناسب طراحی در جای‌جای بدنه موج می‌زند

به دور از هرگونه رقابتی مدل داون یکی از آرامترین و بی سر و صداترین خودروهای رولزرویس است. سقف این خودرو بی هیچ صدایی به آرامی بالا و پایین می‌رود و به همین دلیل احتمالا آرام‌ترین کانورتیبل جهان نیز به شمار می‌آید.

سکوت به‌عنوان مشخصه اصلی سقف در دستور کار بوده است. رولزرویس از 6 لایه مختلف (که سروصدای باد را کاهش می‌دهد) برای ساخت آن استفاده کرده و ادعا می‌کند که در حالت بسته آرامش اتاق همانند مدل رَیث خواهد بود و از طرفی هنگام باز و بسته کردن آن هیچ صدایی نخواهید شنید.

رولزرویس در این خصوص می‌گوید، اینچ به اینچ و تمامی جزئیات این خودرو با دقت بسیار زیاد خلق و ساخته شده و در مونتاژ گشته است. به همین دلیل جای تعجب نیست که این خودرو نرم و بی صدا ساخته شده باشد.

رولزرویس در بخش سفارشی خود بیش از حد اهمیت می‌دهد. کالیپر‌های مشکی، رنگ مرکز چرخ‌ها و هماهنگی آن با بدنه نماد اهمیت به جزئیات در این خودروسازی به شمار می‌آید.اما در فضای داخلی رولزرویس برای این خودروی تابستانه خود از حرکتی جسورانه بهره برده است.

استفاده از رنگی کاملا متضاد به جذابیت کلی خودرو افزوده است. انتخاب رنگ زرد برای صندلیها و تجهیزات این خودرو انتخابی بسیار جالب است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала