غرب دیگر قصد حمایت بدون قید و شرط از کییف را ندارد

© Sputnik / Alexey KudenkoПредседатель комитета Совета Федерации РФ по международным делам Константин Косачев на заседании в Москве
Председатель комитета Совета Федерации РФ по международным делам Константин Косачев  на заседании в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر کمیته شورای امور بین الملل روسیه "کنستانتین کوساچوف" اعلام کرد که مکالمات تلفنی رئیس جمهور اوکراین با مقامات سیاسی غرب در هفته گذشته حاکی از این بود که غرب دیگر حاضر نیست بدون قید و شرط از کییف حمایت کند.

خبر گزاری ریانووستی با انتشار صحبت های او می نویسد:

"مکالمات تلفتی بایدن با رئیس جمهور اوکراین "پاراشنکو" و همچنین صحبت تلفنی کلینتون با نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی "موگرینی" در رابطه با موضوع کریمه شاید به وضوح نشان از این موضوع نباشد ولی در هر صورت نشان می دهد که غرب از جسارت های اخیر کییف دلسرد شده و حاضر دیگر نیست حمایت های خود به اوکراین را بدون قید و شرط اعمال کند. بیانیه صادره در رابطه که همه ی طرفین باید برای تنش زدایی اقدام کنند، قدم بارزی است که می توان با حرف های قبلی یعنی "ما با شما هستیم. مقصر اصلی روسیه است."، مقایسه نمود."

یادآور می شویم که پیش از این گفته شده بود که نخست وزیر ایالات متحده "جو بایدن" در مکالمه ای تلفنی با رئیس جمهور اوکرایت "پیوتر پاراشنکو"، کییف را به عدم تنش زدایی بحران با روسیه فراخوانده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала