خطیب نماز جمعه تهران: ملت مسلمان نباید فقیر باشند

© Sputnik / Vladimir AstapkovichМусульмане в день праздника жертвоприношения Курбан-Байрам у Московской Соборной мечети
Мусульмане в день праздника жертвоприношения Курбан-Байрам у Московской Соборной мечети - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا و صهیونیسم خواستند دنیای اسلام را از بین ببرند اکنون با پول آل سعود چنین بلاهایی بر سر دنیای اسلام می‌آورند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب نمازجمعه تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز پایتخت اظهارداشت:‌در قرآن آمده است که ما در آینده نشان خواهیم داد حوادثی که در آفاق رخ می‌دهد. بخشی از این حوادث آن چیزی است که امروز مشاهده می‌کنیم. این ناامنی‌ها، ظلم‌ها، تزویرها و مکرها حوادثی است که در دنیا رخ می‌دهد.
وی افزود: اوج این حوادث در عصر امام زمان خواهد بود که آن وقت افکار همه نیز دگرگون خواهد شد و اوست که تمام نقشه‌ها را به هم خواهد ریخت. آل‌سعود که می‌گوید من خادم حرمین هستم این آل‌سعود چه بلایی بر سر دنیا آورد. قبلا آن هم در نقاب خادم بودن اما خدا این چهره‌های زشت را نشان داد.
خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: ببینید اینها با یمن چه می‌کنند و داعش را چگونه تربیت و تقویت می‌کنند. آمریکا و صهیونیست که خواستند دنیای اسلام را از بین ببرند حال الان با پول آل‌سعود دارند چنین بلایی را بر سر دنیای اسلام می‌آورند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بر همه آشکار خواهد شد که حق چیست و چگونه باید حرکت کرد، گفت: کاش دنیای اسلام مانند شیعه به امام عصر توجه می‌کرد. البته همه دنیای اسلام به قیام مهدی معتقدند ولی اینکه الان حاضر است و دنیا را رصد می‌کند و نقشه‌های استعمار را می‌بیند. اوضاع جهان را می‌بیند. برنامه‌ریزی می‌کند. این مختص به شیعه است و البته عد‌ه‌ای از علمای اهل سنت نیز با شیعه هماهنگ‌اند.
آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: انتظار امام عصر و مسئله ولایت فقیه این مسائل باعث شده کشور ایران بشود یک جزیره امن، جزیره امنی شده در بلاد اسلامی. کاش همه این انتظار را داشتند. من به جهان اسلام توصیه می‌کنم به روایات دقت کنند و انتظار را در نماز جمعه‌ها و مساجد مطرح کنند و دل مسلمانان را به آینده چنین مطمئن امیدوار کنند.
وی ادامه داد: اگر مردم حجاز این عقیده را داشتند آل‌سعود نمی‌توانست بر آنان چنین حکومت کند. این اعتقادها وقتی رفت افرادی جانی و خائن بر ملت‌های مسلمان حکومت می‌کنند. جهان اسلام باید برود به طرف انتظار البته کشور ما به حمدالله الان چنین است.
خطیب نماز جمعه تهران با تاکید براینکه باید به گونه‌ای عمل کرد که بیگانه نتواند بر ما مسلط شود، گفت: نکته‌ای که مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی فرمودند بر همین اساس است چراکه اقتصاد شاهرگ است. نباید ملت مسلمان فقیر باشد باید غنی باشد. نیاز نداشته باشد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ما در اقتصاد مقاومتی باید از اسراف و تبذیر بپرهیزیم. تاسف‌آور است که ملت ایران 5 یا 6 برابر سرانه دنیا مصرف نان داشته باشد. آن کسی که تبذیر می‌کند کار شیطان را انجام می‌دهد.

آیت‌الله امامی کاشانی در پایان گفت: چرا مصرف برق در کشور ما باید سه برابر سرانه برق دیگر کشورها باشد. باید صدا و سیما و دولت آمار را به دقت بنگرند و مجلس نیز در قیمت‌گذاری‌ها موضوع را بررسی کند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی همچنین در خطبه اول نماز جمعه تهران گفت: نگاه ما باید به زندگی جامع باشد و ما باید دنیا و آخرت را با هم ببینیم.

وی افزود: اگر دنیا به این سمت حرکت کند که دنیا و آخرت و برزخ و قیامت را عمل و پاداش و کیفر را با هم حساب کند این جامعه، جامعه باصلاحیتی خواهد بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала