تروریست‌های داعش برای حمله به ایران پرورش یافته‌اند

© Flickr / peyman abkhezrTehran
Tehran - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده طرقبه و چناران در مجلس با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها هرگز جرأت حمله به ایران را ندارند، گفت: دشمنی آمریکا با ایران ربطی به برجام ندارد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از فارس- محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در پاسخ به سؤالی درباره فرافکنی دولت از نقض تعهدات آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در برجام، اظهار داشت: برای دولتمردان و ملت ایران طی 37 سال گذشته اثبات شده که آمریکا دشمن ماست.
*افراد خوش‌بین به آمریکا هم اذعان به دشمنی این کشور با ایران دارند
وی افزود: همان افرادی که حتی به آمریکا خوش‌بین هستند، اذعان می‌کنند که آمریکا دشمن جمهوری اسلامی ایران است، دلیل دشمنی آمریکا با ما بسیار مشخص است و آن حمایت دائمی و همه‌جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی است، این رژیم غاصب تاکنون صدها بار دشمنی خودش را با ایران اعلام کرده است.
*ایران با حمایت از محور مقاومت در منطقه توانسته رژیم صهیونیستی را مهار کند
دهقان تصریح کرد: خود آمریکایی‌ها هم اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی مانع اصلی اعمال قدرت و توسعه‌طلبی‌های خودش در منطقه را فقط «جمهوری اسلامی ایران» می‌داند، این موضوع بسیار روشن است و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند، صهیونیست‌ها به دنبال توسعه‌طلبی و کشتار مسلمانان در منطقه هستند و تاکنون بارها آن را به اثبات رسانده‌اند و بارها ایران را تهدید به حمله نظامی کرده‌اند، اکنون هم سال‌های متمادی است که دشمنی بین ایران و صهیونیست‌ها در منطقه وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران توانسته با حمایت از محور مقاومت و حزب‌الله لبنان و با اقتدار و عزتی که در منطقه به دست آورده، رژیم صهیونیستی را مهار کند.
* آمریکایی‌ها از هیچ دشمنی با ما دریغ نکردند
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها همواره با همه توان از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و می‌کنند، گفت: ما در عرصه‌های مختلف در منطقه با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دچار چالش هستیم و آمریکایی‌ها هم از هیچ دشمنی با ما دریغ نکردند، در هر کجا که کسی علیه ما دشمنی کرده است، آمریکایی‌ها طرف دشمنان ما را گرفته‌اند، به عنوان مثال در جریان جنگ 8 ساله، آمریکا طرف رژیم بعثی عراق بود، در موضوع عربستان، آمریکا طرف عربستان را گرفت و در موضوع یمن هم آمریکا و عربستان مشترکاً یمن را به خاک و خون می‌کشند و مسلمانان مظلوم آن کشور را می‌کُشند.
نماینده طرقبه و چناران در مجلس متذکر شد: آمریکایی‌ها جریان القاعده و داعش را به وجود آوردند و امروز دیگر کسی تردید ندارد که این گروه‌های تروریستی را خود آمریکایی‌ها درست کرده‌اند، چند روز پیش آقای ترامپ کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا گفت که داعش را خانم کلینتون و اوباما درست کردند، خود مسئولان ارشد آمریکا هم به این موضوع اذعان دارند و تردیدی نیست که گروهک‌های تروریستی در منطقه را آمریکایی‌ها درست کرده و به جان مسلمانان انداختند، بنابراین دشمنی آمریکا با ملت ایران امری کاملاً روشن و غیرقابل انکار است.
*تروریست‌های داعش برای حمله به ایران پرورش یافته‌اند
وی با بیان اینکه آمریکا از همه توان و ظرفیتش برای دشمنی با ایران در تمام این 37 سال استفاده کرده است، گفت: آنان تلاش‌های بسیار زیادی را برای تحمیل جنگ علیه ما انجام دادند، همین الآن هم همان راه را ادامه می‌دهند، این ساده‌انگاری است که افرادی تصور کنند تشکیل داعش و بحران‌های منطقه‌ای فقط با هدف جنگ علیه سوریه و عراق بوده است، اگر تروریست‌های دست‌پرورده و آموزش‌یافته آمریکایی‌ها می‌توانستند سوریه و عراق را تصرف کنند، قطعاً امروز باید در داخل ایران با این گروهک‌های تروریست‌ها می‌جنگیدیم، گروهک تروریستی داعش برای وارد شدن به مرزهای جمهوری اسلامی ایران پرورش یافته‌اند، آنان می‌خواستند بال‌های اقتدار ایران را در عراق، سوریه و لبنان قطع و سپس به جمهوری اسلامی ایران حمله کنند.
دهقان با بیان اینکه کسی که بگوید دشمنی آمریکایی‌ها با ایران وجود داشته و الآن وجود ندارد، ساده‌اندیشی است، تصریح کرد: دشمنی‌ آمریکا با ایران حتی در این چند سال نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه تشدید هم شده است.
وی افزود: ما در این چند سال مجبور شدیم برای دفاع از امنیت خودمان، نیروهای مستشاری به سوریه و عراق بفرستیم، هیچگاه در این 37 سال این‌گونه در معرض خطر قرار نگرفته بودیم، بنابراین این دشمنی همچنان ادامه دارد و ربطی هم به برجام و توافق هسته‌ای نداشته و ندارد.
*جایگاه ایران در منطقه از اقتدار نیروهای مسلح و هوشمندی رهبر انقلاب به دست آمده است
این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: جایگاهی که جمهوری اسلامی ایران در منطقه به دست آورده ناشی از اقتدار نیروهای مسلح و هوشمندی رهبر معظم انقلاب و حضور نیروهای مستشاری قدرتمند ما در منطقه و ایجاد بسیج جهان اسلام برای جلوگیری از توسعه‌طلبی‌های مزدوران آمریکایی در منطقه است، این یک بحث بسیار انحرافی است که افرادی بگویند چون توافق هسته‌ای انجام شد، دشمنی‌های آمریکا با ایران برطرف شده است، ما همان زمان که در حال امضای توافق هسته‌ای بودیم، همان موقع با مزدوران آمریکا در منطقه می‌جنگیدیم و این جنگ همچنان با شدت ادامه دارد.
دهقان متذکر شد: ما به صورت غیرمستقیم با آنان درگیر هستیم و آنان زمانی از این میدان عقب‌نشینی می‌کنند که بفهمند توانی برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران ندارند، بنابراین بحث دور شدن سایه جنگ از ایران پس از امضای برجام و توافق هسته‌ای، ساده‌اندیشی است.
وی ادامه داد: متأسفانه برخی از دولتمردان ما در چند سال گذشته تحلیل درستی از اوضاع منطقه نداشتند و حتی تمایلی به حمایت از رزمندگان ما در سوریه و عراق از خودشان نشان ندادند و حتی تلاش‌هایی برای کاهش بودجه دفاعی هم انجام دادند؛ باید بدانیم سایه جنگ هیچ‌گاه از سر جمهوری اسلامی ایران برطرف نخواهد شد، مگر اینکه ما اقتدار بالاتری داشته باشیم و وحدت ملی‌مان تقویت شود و تأکید همه مسئولان بر آرمان‌های انقلاب باشد و بین مردم و مسئولان هم فاصله ایجاد نشود.
نماینده طرقبه و چناران یادآور شد: آمریکا دشمن ماست و این دشمنی آنان همچنان ادامه دارد و سایه جنگ تا زمانی که دشمنی آمریکا وجود داشته باشد، برطرف نخواهد شد، امروز آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی و تروریست‌ها در سوریه و عراق حمایت می‌کنند، این دلیل اصلی بر تداوم دشمنی آنان با ماست.
*با شکل‌گیری «بسیج جهان اسلام» در برابر دشمنی‌ها آمریکا به مصونیت می‌رسیم
وی تصریح کرد: ما زمانی به مصونیت کامل در برابر دشمنی‌های آمریکا می‌رسیم که بسیج جهان اسلام که امام‌خمینی(ره) بر آن تأکید داشتند، شکل واقعی به خودش بگیرد و دولتمردان ما هم در خدمت این بسیج جهان اسلام باشند، آن زمان می‌توانیم سایه جنگ را دورشده از کشور تلقی کنیم.
دهقان تأکید کرد: وقتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گویند اگر پیروز شویم اجازه نمی‌دهیم هیچ مسلمانی در آمریکا زندگی کند، وقتی امپراطوری خبری صهیونیست‌ها در دنیا این‌گونه القا می‌کنند که مسلمانان تروریست‌ هستند و ما را دشمن خودشان تلقی می‌کنند، همه این موارد نشان می‌دهد که آنان هرگز دشمنی‌هایشان با ما را کنار نخواهند گذاشت.
وی با بیان اینکه دشمنی‌ آمریکایی‌ها با ما همیشه آشکار نیست، گفت: زمانی که «محمد مُرسی» در مصر حاکم شد، با ساده‌اندیشی تصور می‌کرد اگر به آمریکا چراغ سبز نشان دهد، آنان دست از سر او برمی‌دارند، مُرسی در حالی که در حال برقراری ارتباط با آنان بود، آمریکایی‌ها با پول عربستان و طراحی کودتا در مصر، او را برکنار کردند، آنان می‌خواستند یک مزدور تمام‌عیار در مصر حاکم شود.
دهقان ادامه داد: آمریکایی‌ها همین رفتار را نسبت به ترکیه هم داشتند، با اینکه اردوغان چندین سال است در خدمت منافع آمریکاست و حتی نوعی هم‌پیمانی با عربستان داشت، اما چون از اخوانی‌هاست، عمق استراتژیک منافع آمریکا را تأمین نمی‌کند، آمریکایی‌ها پشت پرده به دنبال گولِنیزه کردن ترکیه بودند تا اینکه یک مزدور تمام عیار و یک فرد کاملاً در خدمت منافع این کشور در ترکیه حاکم شود.
*آمریکایی‌ها از هر راه فریبکارانه برای انعقاد توافق هسته‌ای مطلوب به نفع خودشان استفاده کردند
وی افزود: اردوغان با این همه قرابتی که به آمریکا نشان داد و به دنبال نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی بود، باز هم آمریکایی‌ها به او قانع نبودند و کودتا در این کشور به راه انداختند؛ آمریکایی‌ها در توافق هسته‌ای هم به تعهدات خودشان عمل نکردند و از همه راه‌های فریبکارانه برای انعقاد یک توافق هسته‌ای استفاده و توافقی نسبتاً مطلوب برای خودشان بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند و علیرغم اینکه برخی افراد خوش‌بین نیت خوبی داشتند، تن به این توافق هسته‌ای دادند، ولی آمریکایی‌ها به همان حداقل‌های تعهدات خودشان در برجام هم پایبند نبودند.
دهقان ادامه داد: شاهد هستیم که هنوز بخش اصلی از آن تعهد که رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بود، انجام نشده است، یا با وجود آنکه یکسال از امضای برجام می‌گذرد تعهد اجازه مبادلات ارزی به ثمر ننشسته است.
*گشایش ارزی مختصر بیشتر برای انجام واردات به کشور اجرایی شده است
دهقان خاطرنشان کرد: با وجود گذشت 6 ماه از اجرای برجام عملاً شاهد رفع تحریم‌ها به‌ویژه در عرصه‌های مالی و ارزی نیستیم، علیرغم اینکه هیأت‌های متعددی به ایران آمدند، اما هنوز حتی یک قرارداد قابل اعتنا که به نفع جمهوری اسلامی ایران باشد، منعقد نشده است، عده‌ای می‌گویند مقداری گشایش ارزی انجام شده است، در حالی که این گشایش ارزی پیش از این هم وجود داشت و خیلی قابل اعتنا نیست، هر چند این گشایش ارزی مختصر هم بیشتر برای انجام واردات به کشور، اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: نتیجه عدم توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری این شده است که ما به تمام تعهدات‌مان در برجام عمل و عملاً صنعت هسته‌ای را تا 10 سال آینده معلق و نیمه تعطیل کردیم، اما طرف غربی تعهداتش را اجرایی نکرد، با وجود نیمه تعطیل شدن صنعت هسته‌ای کشورمان، آمریکایی‌ها در مهم‌ترین خواسته ایران که رفع تحریم‌ها و عادی شدن روابط تجاری ما با دنیا و مبادلات ارزی بود، اخلال ایجاد کردند، امروز عملاً صنعت هسته‌ای ما نیمه تعطیل شده است.
دهقان تأکید کرد: دولتمردان ما می‌گویند داشتن دانش و صنعت هسته‌ای در ایران طبق برجام پذیرفته شده است، این چه توافقی است؟! صنعت هسته‌ای ما که معلق، بنابراین چگونه پذیرفته شده است؟! ما تا 10 سال آینده اجازه فعالیت‌ مناسبی در زمینه صنعت هسته‌ای را نداریم، پس چگونه می‌گویید پذیرفته شده است؟!
*صنعت هسته‌ای برای رفع تحریم‌ها نیمه‌تعطیل شد
وی همچنین گفت: ما صنعت هسته‌ای‌مان را نیمه‌تعطیل کردیم تا تحریم‌ها برطرف شود، اما تحریم‌ها برطرف نشد، می‌گویند صنعت هسته‌ای‌مان را تثبیت کردیم، وقتی صنعت هسته‌ای معلق و نیمه تعطیل شده، دیگر چه تثبیتی؟! می‌گویند سایه جنگ را از کشور دور کرده‌ایم، نه در گذشته آمریکایی‌ها جرأت حمله به ایران را داشتند و نه الآن که برجام امضا شده و به اعتقاد عده‌ای دشمنی آمریکا با ایران برطرف شده است، آنان نه می‌توانند و نه جرأت دارند به ایران حمله کنند.
محمد دهقان در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا اگر روزی بتواند علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی انجام دهد، سریعاً اقدام می‌کند، مانند ترکیه؛ آمریکا اگر قدرت لازم را داشته باشد، قطعاً با ما هم همان کاری را انجام می‌دهد که با ترکیه انجام داد، سایه جنگ و دشمنی آمریکا هیچ ربطی به توافق هسته‌ای ندارد،‌ دولتمردان ما بهتر است صادقانه با مردم صحبت کنند و بگویند آمریکایی‌ها بدعهدی کردند و تحریم‌ها را برنداشتند، این گونه رفتار کردن خیلی بهتر است تا اینکه دستاورد موهومی را بخواهیم به جامعه القاء کنیم، صادقانه به مردم بگویند ما تلاش‌مان را انجام دادیم، اما آنان مثل همیشه نقض عهد کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала