بروکراسی تروریسم

© AP Photo / Militant websiteشبه نظامیان داعش در سوریه
شبه نظامیان داعش در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افراد زیادی در کشورهای اروپایی به داعش خدمت می کنند.

یک شبکه  بزرگ بروکراتیک که به استخدام  خارجیان  مشغول است پشتیبان  سازمان تروریستی  « دولت اسلامی»  است.  هری سارفو شبه نظامی سابق که  در ژوئیه سال 2015 توسط سرویس ویژه  در فرودگاه « برِمِن» دستگیر شد در  مصاحبه با  « نیویورک تایمز»  این موضوع را اعلام کرد.

یکسال پیش،  سارفو  خانه خود را ترک کرد  تا در صفوف  « دولت اسلامی»  وظیفه مقدس خود را  به انجام برساند.  به مجرد ورود به اراضی تحت کنترل  «داعش»  ، افراد مسئول استخدام مزدوران،  با او تماس گرفتند.  هری  تعریف کرد  افراد ماسک داری که با او تماس گرفتند اصرار می کردند که او به اروپا برگردد. آنها برایش توضیح دادند که  خدمات او در اروپا  به عنوان  تروریست انتحاری- مفیدتر خواهد بود.

« آنها  بطور مفصل توضیح دادند  که افراد زیادی در کشورهای اروپایی به آنها خدمت می کنند و آماده دریافت دستورات  برای  حمله به اروپائیان هستند.  این صحبت ها قبل از آغاز عملیات ترویستی در  بروکسل و  پاریس  انجام شد… آنها گفتند: «  تو باید به اروپا برگردی، موافقی؟   الان ما در آنجا به تو نیاز داریم».  دائما می گفتند که می خواهند  در انگلیس، آلمان، فرانسه، بطور همزمان عملیات تروریستی  سازماندهی کنند».

مأمورانی که با او تماس گرفتند  در واحدهای  اطلاعاتی  «داعش» کار می کردند که با نام « Emni — اِمنی»  معروف است.  ابتدا این واحد می بایست   اعضای داعش را  تحت نظر داشته باشد و جاسوسان را کشف کند.  اما مطابق با اطلاعات  سرویس ویژه  اروپا،  هم اکنون وظیفه « اِمنی»  تغییر کرده است- گسترش ترور در  سراسر جهان.  شبه نظامیانی که از طرف « اِمنی» استخدام شدند دست به عملیات  تروریستی در  پاریس  و  بروکسل زدند.  مطابق با اطلاعات سرویس ویژه، « اِمنی»  شبه نظامیان را به  اطریش، آلمان، اسپانیا،  لیبی، تونس، بنگلادش، اندونزی ومالزی اعزام می کند.

 کارمندان « امنی» مستقیما با  اروپایی ها تماس می گیرند و با  ساکنان آمریکا  و کانادا از طریق اینترنت در تماس هستند. « برای آنها استخدام  آمریکایی ها و ساکنان کانادا از طریق شبکه اینترنت  ساده تر است، زیرا  به عقیده  آنها « آمریکایی ها احمق هستند و خرید اسلحه برایشان آسان است».  در «داعش» معتقدند که خیلی راحت می توان آمریکایی ها را « رادیکال» کرد».

 هری سافرا و دیگر  اعضای بازداشت شده «داعش»  « اِمنی» را  یک شبکه  مخفی چند سطحی  نامیدند  که ابو محمد  العدنانی  ، یکی از  کارمندان عالیرتبه سازمان «داعش» ریاست آن را عهده دار است.  العدنانی  دبیر مطبوعاتی  و  رئیس  سرویس تبلیغاتی  «داعش» است.  روسای  درجات پایین تر تابع او هستند  که آنها را باصطلاح افسرانی می نامند  که  عملیات تروریستی در  نقاط مختلف جهان را برنامه ریزی می کنند.  به گفته سافرا،  ساختارهایی مانند  سرویس مخفی  امور اروپا ، آسیا و  کشورهای عربی در  «داعش» فعالیت می کنند.

اعضای جدید «داعش» در خوابگاه ویژه ای  در سوریه   ساکن می شوند.  در آنجا کارمندان « امنی» همه گونه روند بروکراتیک  ضروری را   به انجام می رسانند.

سافرا گفت که اثر انگشت  و نمونه خون او را گرفتند.  سپس مردی  که « نت بوک» داشت  با او مصاحبه کرد.  او همان سوال هایی را از او پرسید که معمولا برای استخدام  به کار می پرسند: در باره درجه تحصیلات،  مشخصات  و نقشه های آتی.

سافرا گفت که برای کارفرمایان «داعش» وجود  سابقه جنایی مهم است. « ارتباط با سازمان های  جنایی نکته مهمی به حساب می آید. در اینصورت اسناد  اصل به شبه نظامی داده می شود».

پس از سه روز  کارمندان «  امنی» او را برای مصاحبه دوم فراخواندند.

« آنها گفتند که در آلمان تعداد افرادی  که حاضر به اجرای عملیات تروریستی باشند کم است.  یعنی اول تعداد آنها زیاد بود،  اما  همه آنها ترسیدند و خیلی زود صحنه بازی را ترک کردند. در انگلیس هم  همین اتفاق افتاد».

کارمند « اِمنی» گفت: اما تعداد کسانی که حاضر به انجام تروریستی در پاریس باشند زیادند.

«دوست من  از اوضاع در فرانسه سوال کرد. آنها آنقدر خندیدند که اشک از چشمشان جاری شد!  آنها گفتند: نگران  فرانسه نباشید.  ما  با هیچ مسأله ای در آنجا مواجه نیستیم!».  سافرا  یادش آمد که این گفتگو قبل از  حملات تروریستی به پاریس در نوامبر 2015 میلادی بود.

 پس از مصاحبه و آزمایشات پزشکی، سافرا به واحد ویژه «داعش» پذیرفته شد.  ابتدا اعضای جدید برای  انجام تمرینات اعزام شدند  که به گفته شبه نظامی سابق  از پا افتادند.  در ازای نقض   مقررات، شدیدا مجازات می شدند.

 در زمان تمرینات، سافرا و دیگر اعضای جدید،  العدنانی را ملاقات کردند که رئیس « اِمنی» بود و  خود را نماینده رسمی «داعش» نامید.  همانا او  فراخوان کشتن  کافران به هر شکل ممکن را برای مسلمانان  منتشر کرد.  قبل از ملاقات با « العدنانی» چشمان اعضای جدید را بستند تا  آنها نتوانند قیافه  رهبر « اِمنی» را ببینند.  سافرا و دیگر شبه نظامیان سوگند وفاداری به «داعش» را یاد کردند.

 سافرا در  فیلمبرداری  ویدئوهای تبلیغاتی شرکت داشت: او پرچم سیاهی را در دست داشت که در زمینه آن  اعدام اسیران سوریه توسط شبه نظامیان «داعش»  فیلمبرداری شد. یکبار در ماه، العدنانی  تشکیل جلسه می داد و در این جلسات،  فیلم های  ساخته شده را  همراه  کارمندان زیر دست خود تماشا می کرد.

 به گفته سافرا، وقتی او  رفتار  بیرحمانه شبه نظامیان با اعضای جدید  را دید که نمی توانستند تمام دستورات در تمرینات را انجام بدهند، به درستی  راه   منتخب آنها شک کرد.   او ایمان خود به ایده های «داعش» را زمانی کاملا از دست داد که  در جلوی چشم او  در زمان فیلمبرداری یک فیلم تبلیغاتی 5 دقیقه ای  شبه نظامیان بارها و بارها   صحنه های  خشونت بار  و بیرحمانه  را تکرار کردند  تا فیلم  خوبی  فیلمبرداری شود.

سافرا از طریق ترکیه فرار کرد  و در فرودگاه « برِمِن»  دستگیر شد.  هم اکنون به اتهام  تروریسم  در حال گذراندن سه سال حبس  در  زندان است.

به گزارش « نیویورک تایمز» ، گفته های سافرا،  با گفته های دیگر  مزدوران بازداشت شده «داعش»  یکسان است.  کارمندان  سرویس  اطلاعات آلمان  سافرا را  مورد بازپرسی قرار دادند و  به این نتیجه رسیدند که  می توان به حرف های او باور کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала