استقبال آسانژ از توافق اکوادور و سوئد بر سر بازجویی از وی در سفارت اکوادور

© Sputnik / MacNaughtonاستقبال آسانژ از توافق اکوادور و سوئد بر سر بازجویی از وی در سفارت اکوادور
استقبال آسانژ از توافق اکوادور و سوئد بر سر بازجویی از وی در سفارت اکوادور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جولیان آسانژ، بنیان گذار سایت افشاگر ویکی لیکس از تصمیم اکوادور مبنی بر اجازه دادن به سوئد برای بازجویی از وی در سفارت این کشور در لندن استقبال کرده است.

به گزارش "اسپوتنیک"، ملیندا تیلور سخنگوی تیم وکلای مدافع آسانژ با اعلام این موضوع گفت: "کاملا طبیعی است که آسانژ از این تصمیم خوشحال شده است اما این به معنای خط بطلان کشیدن بر روی زیان وارده به وی در بیش از چهار سال اخیر نخواهد بود".
به گفته تیلور، این بازجویی می بایست پنج سال پیش صورت بگیرد و این به تقصیر طرف سوئد است که این کار تاکنون صورت نگرفته است.
وی تاکید کرد: "دادستان سوئد تا کنون به پیشنهادهای اکوادور در این مورد جواب رد می داده است".

دادستانی سوئد مایل است از جولیان آسانژ در ارتباط با پرونده اتهامی علیه وی در آن کشور تحقیقات به عمل آورد. این پرونده به اتهام تجاوز جنسی مربوط می‌ شود و براساس شکایات دو زن تشکیل شده است.
در زمان تشکیل پرونده آسانژ در بریتانیا به سر می برد و با اظهار اینکه در صورت بازگشت به سوئد ممکن است دولت آمریکا خواستار استرداد و محاکمه او به دلیل افشای اسناد محرمانه دولتی شود،از رفتن به سوئد خودداری نمود.
در ژوئن سال 2012 در حالیکه قرار بود حکم دادگاه بریتانیا برای استرداد به اجرا گذاشته شود، آسانژ به منظور جلوگیری از بازداشت و استرداد به سوئد، به سفارت اکوادور در لندن مراجعه و از آن درخواست پناهندگی کرد و از آن زمان تا کنون در داخل سفارت اکوادور به سر می‌برد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала