تشکیل کمیسیون مشترک روسیه و ترکیه برای رسیدگی به مسئله سوریه

© AP Photo / Plinio LepriПресс-секретарь президента Турции Реджепа Тайипа Эрдогана Ибрагим Калын
Пресс-секретарь президента Турции Реджепа Тайипа Эрдогана Ибрагим Калын - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو و آنکارا کمیسیون مشترکی را برای رسیدگی به مسئله سوریه تشکیل دادند.

به گزارش سایت Yeni Şafak، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد اولین نشست این کمیسیون امروز، پنج شنبه 11 اوت در پایتخت روسیه تشکیل خواهد شد.
ابراهیم کالین یادآور شد ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه در جریان مذاکرات 9 اوت خود در سن پترزبورگ دستور ایجاد مکانیزم مشترک متشکل از نمایندگان سرویس های اطلاعاتی، نظامیان و دیپلمات های دو کشور را صادر کردند.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین اعلام کرد ستاد های ارتش روسیه و ترکیه برای بحث درباره مسائل مربوط به جلوگیری از بروز حوادث در حریم هوایی، خط ارتباطی مستقیم ایجاد کرده اند.

 دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز 9 اوت در سن پترزبورگ برگزار شد. تنظیم مجدد روابط مسکو و آنکارا پس از سرنگونی هواپیمای سوخ 24 روسیه توسط جنگنده های ترکیه ، نتیجه اصلی این مذاکرات بود.
پوتین و اردوغان قصد خود برای احیای همکاری در همه راستاها را اعلام کردند. از جمله قصد روسیه برای لغو مرحله به مرحله تدابیر و محدودیت های ویژه اقتصادی در رابطه با شرکت های ترک اعلام گردیده و طرح های خط لوله گاز "جریان ترکی" و نیروگاه اتمی "آکایو" از حالت انجماد خارج شدند. علاوه بر این تصمیم گرفته شد پرواز های چارتری بین دو کشور از سرگرفته شده و مسائل روادیدی حل شوند. اردوغان با وجود عضویت ترکیه در ناتو اعلام کرد آنکارا برای همکاری با مسکو در زمینه صنایع دفاعی آمادگی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала