حمیمیم پایگاه نظامی دائمی روسیه در خارج خواهد شد

© Photo / Ministry of defence of the Russian FederationВылет первой группы самолетов ВКС с авиабазы Хмеймим в пункты постоянного базирования на территории России
Вылет первой группы самолетов ВКС с авиабазы Хмеймим в пункты постоянного базирования на территории России - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرودگاه نیروی هوا ـ فضای روسیه در منطقه حمیمیم سوریه پایگاه نظامی دائمی روسیه در خارج خواهد شد. وزارت دفاع روسیه قصد دارد با این هدف پایگاه حمیمیم را گسترش داده و در آنجا تأسیسات جدید را بسازد.

به گزارش روزنامه "ایزوستیا"، فرانتس کلینتسویچ، عضو مجلس شورای فدراسیون روسیه ضمن اعلام این مطلب گفت:" حمیمیم پس از حصول توافق پایگاه نیروهای مسلح روسیه شده ،تأسیسات مناسب در آنجا ساخته شده و نظامیان ما در آنجا در شرایط درخور و شایسته ای زندگی خواهند کرد. ممکن است نیروی هوا ـ فضا طبق توافق های دو جانبه افزایش یابد اما فعلا نیروها و وسایل موجود در آنجا از نقطه نظراهداف مقرر کافی است".
یک منبع در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ممکن است توفقگاه های تحت حفاظت برای هواپیما ها در حمیمیم ساخته شده و تجهیزات جدیدی در آنجا نصب شود. این امر امنیت استقرار نیروی هوایی روسیه در آنجا را افزایش خواهد داد.
علاوه بر این مواضع جدیدی برای سامانه های پدافند هوایی ایجاد خواهد شد تا آنها حریم هوایی بر فراز حمیمیم را تحت پوشش قرار دهند و همچنین تأسیساتی برای نظامیان ساخته خواهد شد.
منبع فوق الذکر اعلام کرد: "سربازخانه ها، غذاخوری ها و بیمارستان ساخته شده و مواضعی برای سامانه های موشکی ـ توپخانه ای پانتسیر ایجاد خواهند شد که فرودگاه نظامی را تحت پوشش خود قرار خواهند داد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала