گزارش و تحلیل

نوری در آخر تونل

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiاجلاس باکو
اجلاس باکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروژه های حمل و نقل و انرژتیک متنوع تر خواهند شد.

روسیه، آذربایجان و ایران می توانند پروژه های  جدیدی  در دریای خزر  از جمله پروژه های  انرژتیک و حمل و نقل را بررسی کنند.  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  در پایان دیدار سه روزه  روسای جمهور سه کشور  روسیه، ایران و آذربایجان از این موضوع  صحبت نمود.

ولادیمیر پوتین در دیدار با الهام  علییف، رئیس جمهور آذربایجان گفت: « از سازماندهی این دیدار سه جانبه به ابتکار شما تشکر می کنم.  واقعا هم در چنین فرماتی موضوعات زیادی برای بررسی وجود دارد. پروژه های  جدیدی در حوزه خزر  می توان پیاده کرد  و  در جنبه وسیعتری  می توان پروژه های  حمل و نقل  و انرژتیک  و  مناسبات  سه جانبه  تجاری — اقتصادی را متنوع تر ساخت».

سجاد طائری ، تحلیل گر سیاسی شبکه اطلاعاتی — تحلیلی ایرانی  به نام  IranianPolicy.net  در مصاحبه با  مارینا  الشعلان خبرنگار « سپوتنیک» در خصوص  اهمیت دیدار باکو اظهار نظر نمود.

سجاد طائری

 

تمام این نکات از سوی  هر سه کشور در نظر گرفته شده اند.  در اجلاس سه جانبه، روسای کشورها  اجرای پروژه  کریدور بین المللی حمل و نقل «شمال — جنوب» در آینده نزدیک را مورد تأیید قرار دادند.  الهام علییف گفت: « هم اکنون  خط راه آهن  روسیه و آذربایجان  بهم متصل هستند.  در سال جاری  تصمیم گرفتیم خط راه آهن آذربایجان  تا مرز ایران ادامه یابد.  امیدوارم در ماه های آینده این طرح پیاده شود».

کریدور « شمال —جنوب» باید  شمال اروپا  را به  جنوب آسیا پیوند بدهد.  در جریان اجرای  این پروژه،  خط راه آهن  آذربایجان ، ایران و روسیه بهم متصل خواهد شد.  در مرحله اول قرار است  هر سال  4 میلیون تن بار  و دیرتر 10 میلیون تن بار  از مسیر « شمال — جنوب» حمل و نقل شود. سجاد طائری در این خصوص  نظر خود را بیان کرد.

سجاد طائری
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала