مایکل مورل: ایرانی ها و روسها باید هزینه حضور در سوریه را بپردازند

© AFP 2023 / Mandel NganБывший заместитель главы ЦРУ Майкл Морелл
Бывший заместитель главы ЦРУ Майкл Морелл - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حالی که معاون رئیس پیشین سیا بر این باور است که هیلاری کلینتون انتخاب امن‌تری در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به شمار می‌رود ولی پیشنهادات و طرح‌های خطرناکی نیز دارد.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مایکل مورل معاون رئیس پیشین سیا هفته گذشته با انتشار مطلبی در روزنامه نیویورک تایمز رسماً حمایت خود را از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد و رقیب وی یعنی دونالد ترامپ را یک تهدید برای امنیت ملی این کشور ارزیابی کرد.
وی در این باره نوشت: به‌خلاف خانم کلینتون، آقای ترامپ هیچ تجربه‌ای در زمینه امنیت ملی ندارد. حتی مهمتر از آن، ترامپ یک فرمانده خطرناک و ضعیف خواهد بود.
البته سابقه سیاست خارجی کلینتون نیز نشان می‌دهد که اقدامات افراطی وی می‌تواند یک تهدید بزرگ برای امنیت ملی آمریکا باشد.
مورل در مصاحبه اخیر خود با شبکه پی‌بی‌اس تأکید کرد: من دیدگاه‌های خاص خودم را درباره سیاست خارجی دارم که می‌تواند دلایل حمایتم از کلینتون را نشان دهد.
وی افزود: چیزی که آنها برای حمایت از روس‌ها و ایرانی‌ها نیاز دارند، پرداخت یک هزینه پایین است. زمانی که ما در عراق بودیم، ایرانی‌ها در حال دادن تسلیحات نظامی به شبه‌نظامیان شیعه بودند، کسانی که سربازان آمریکایی را می‌کشتند، درست است؟
مورل گفت: ایرانی‌ها موجب شدند تا ما هزینه‌ای را بپردازیم. ما نیز باید کاری کنیم تا ایرانی‌ها هزینه حضور در سوریه را بپردازند. ما باید کاری کنیم تا روس‌ها نیز در سوریه هزینه بپردازند.
این هزینه ظاهراً "قتل و کشتار" خواهد بود، ولی شما در این باره چیزی به جهانیان نمی‌گویید، شما درباره این مسئله در پنتاگون چیزی نمی‌گویید ولی تهران و مسکو این مسئله را به‌خوبی می‌دانند.
مورل همچنین خواستار بمباران ساختمان‌های دولتی سوریه و همین‌طور گارد ریاست جمهوری سوریه شده است تا از این طریق رهبر سوریه دچار ترس و واهمه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала