آیا افشای ایمیل های هیلاری کلینتون، دلیل اعدام شهرام امیری بود؟

© AFP 2023 / Atta Kenareآیا افشای ایمیل های هیلاری کلینتون ، دلیل اعدام شهرام امیری بود؟
آیا افشای ایمیل های هیلاری کلینتون ، دلیل اعدام شهرام امیری بود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک سناتور حزب جمهوری خواه ، اشتباه هیلاری کلینتون در حفظ و نگهداری از اسناد طبقه بندی شده دولت آمریکا را دلیل اعدام شهرام امیری ، کارشناس هسته ای ایران نامید.

به گزارش عصر ایران به نقل از تارنمای خبری " نیوز مکس" تام کاتن سناتور جمهوریخواه آمریکایی در مصاحبه با برنامه " face the nation" شبکه خبری سی بی اس آمریکا در روز یکشنبه این ادعا را مطرح کرده است.

این سناتور جمهوریخواه به سی بی اس گفت: بی دقتی و اهمال کلینتون در حفاظت از ای میل هایش نشان می دهد او شایستگی احراز سمت ریاست جمهوری آمریکا را ندارد.
لازم به ذکر است که وب سایت ویکی لیکس هزاران ایمیل هیلاری کیلنتون را منتشر کرده است که چند ایمیل مربوط به مکاتبات مشاوران و معاونانش با او درباره شهرام امیری است.
در برخی از این ای میل ها معاونان کلینتون در سال 2010 درباره شهرام امیری نقطه نظرات خود را به کلینتون منتقل کرده اند که نشان می دهد ، امیری آن گونه که پس از بازگشت به ایران اذعان کرده بود، از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ربوده نشده بلکه با برنامه ریزی قبلی از کشور خارج و به آمریکا رفته است.
در این میل ها برخی از معاونان و مشاوران وزیر امور خارجه وقت آمریکا مطالبی را درباره امیری خطاب به کلینتون می نویسند که نشان می دهد او از سفر به آمریکا پشیمان شده و می خواهد به ایران بازگردد.
کاتن در این باره به سی بی اس گفت: من نمی خواهم درباره این که این دانشمند هسته ای ایران چه خدمتی برای آمریکا انجام داده یا نداده است قضاوت کنم، اما در ایمیل های کاری که از سرور شخصی کلینتون به سرقت رفته و افشا شده است مشاوران کلینتون صحبت هایی با او درباره این دانشمند ایرانی داشته اند.
کاتن افزود: این نشان می دهد چه قدر کلینتون بی پروایانه و با بی دقتی این قبیل اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده را در سرور شخصی خود قرار داده است و من فکر می کنم کلینتون همان رییس جمهوری نیست که برای امنیت آمریکا مناسب است.
کاتن از مخالفان جدی توافق هسته ای با ایران است. اوهمان سناتوری است که نامه معروف 47 امضایی سناتورهای جمهوریخواه خطاب به مقامات ایران را نگارش کرده بود و در آن تهدید کرده بود توافق هسته ای تنها با یک امضای رییس جمهور بعدی آمریکا می تواند لغو شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала