روحانی بر حمایت ایران از تغییرناپذیری مرزهای آذربایجان تاکید کرد

© AP Photo / Vahid Salemiروحانی بر حمایت ایران از تغییرناپذیری مرزهای آذربایجان تاکید کرد
روحانی بر حمایت ایران از تغییرناپذیری مرزهای آذربایجان تاکید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رییس جمهور ایران اعلام کرد که مسائل منطقه باید از طریق گفتگو حل و فصل شده و تلاش کشورها باید بر گسترش صلح و امنیت منطقه متمرکز باشد.

به گزارش خبرگزاری "فارس"، روحانی امروز یک شنبه در نشست خبری مشترک با الهام علی یف رییس جمهور آذربایجان در باکو، با اشاره به این که در گفتگوهای وی با مقامات آذربایجان از جمله در باره مسئله قره باغ بحث و تبادل نظر شد، اظهار داشت: "ایران خواستار حفظ تمامیت ارضی کشورها از جمله آذربایجان و تغییرناپذیری مرزها در منطقه است".
وی گفت: "جمهوری اسلامی ایران معتقد است در کشورهای منطقه باید صلح و ثبات بر قرار شود و مشکلات و اختلافات میان کشورها باید از طریق گفتگو و مذاکره به حل و فصل نهایی برسد".
روحانی افزود: "جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان همواره تلاش کرده تا مسیر برای گفتگو و حل و فصل مسائل مورد اختلاف از جمله مسئله قره باغ را هموار کند و از هیچ تلاشی در این مسیر دریغ نخواهد کرد".
قره باغ کوهستانی (آرتساخ) یک جمهوری خودمختار واقع در جنوب غربی جمهوری آذربایجان با اکثریت ارمنی است. این منطقه سال ها است که محل مناقشه بین ارمنستان و آذربایجان می باشد. برای برقراری صلح و ثبات پایدار و مطمئن در منطقه قره باغ طرح‌های صلح مختلفی ارائه گردیده که تاکنون هیچ ‌یک از آنها به نتیجه ای مطلوب نرسیده و وضعیت حاکم بر این منطقه همچنان نه جنگ و نه صلح است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала